קומפיולאב יוצאת להנפקה בנאסד"ק: תגייס עד 24 מיליון דולר

מניית טכנופלס, הנסחרת בתל-אביב ומחזיקה 14.6% מקומפיולאב, זינקה היום בחדות ■ ההנפקה תניב מענקים לבכירי טכנופלס

מחשב של קומפיולאב / צילום: אתר החברה
מחשב של קומפיולאב / צילום: אתר החברה

יצרנית המחשבים הזעירים קומפיולאב (CompuLab) יוצאת להנפקה בנאסד"ק, במהלך שאם יושלם בהצלחה, יוביל למתן מענקים נאים לבכירי טכנופלס  - חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, הנסחרת בתל-אביב. טכנופלס מחזיקה ב-14.6% ממניות קומפיולאב.

קומפיולאב הגישה אתמול (ג') תשקיף, שממנו עולה כי בכוונתה לגייס עד 24.2 מיליון דולר, לפי שווי ומחיר מניה שטרם נקבעו. זאת אינה הפעם הראשונה שבחברה נשקלת אפשרות ההנפקה בארה"ב, אבל היא מעולם לא יצאה לפועל קודם לכן. לפני כחצי שנה עדכנה טכנופלס כי התקשרה עם בנקאי השקעות כדי לבחון את מכירת החזקתה בקומפיולאב.

החתם שמלווה את קומפיולאב בהנפקה הוא Maxim Group. לחתם תינתן אופציה לרכישת מניות נוספות בתוך 45 יום, וכן יוקצו לו כתבי אופציה לרכישת מניות המהוות 5% מהיקף ההנפקה. לאחר השלמת ההנפקה, קומפיולאב צפויה להיסחר ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק תחת הסימול CPUL.

רווח של 1.4 מיליון דולר ב-2016

הסכום שיגויס אמור לשמש את החברה לכמה צרכים, לרבות תגבור מערך השיווק והמכירות של קווי מוצרים קיימים ופיתוח שוק ה-IoT (האינטרנט של הדברים) בהיקף של כ-7 מיליון דולר; מינוף טכנולוגיית הקירור של החברה למוצרים נוספים, בהיקף של כ-2 מיליון דולר; השקעה במחקר ופיתוח של מוצרים וטכנולוגיות, בהיקף של כ-2 מיליון דולר; וכן הקמת נציגות באירופה, הרחבת הנוכחות והקמת יכולות ייצור בארה"ב, בהיקף של כ-5 מיליון דולר.

קומפיולאב, שפעילה משנת 1992, מפתחת ומייצרת מחשבים ללא מאוורר. בינואר 2016 השיקה החברה את Airtop - מחשב שאמור להיות מוצר הדגל שלה. זהו מחשב עוצמתי, המשמש תחנת עבודה, שרת או מחשב להרצת משחקים כבדים, המתקרר ללא מאוורר. החברה פועלת בשני תחומים נוספים: מחשבים קטנים ללא מאוורר ומחשבים-על-מודול (CoM), המוטמעים במכשירים אחרים, כמו מכשירים רפואיים, מערכות תחבורה, מערכות צבאיות, רובוטיקה וכדומה.

קומפיולאב מעסיקה 78 עובדים ביוקנעם, מתוכם 24% עוסקים בהנדסה ותמיכה טכנית. החברה רשמה ב-2016 הכנסות של 22 מיליון דולר - ירידה של 21% לעומת 2015 ושל 6% לעומת 2014. כ-12.9 מיליון דולר מתוך ההכנסות השנתיות הגיעו ממכירת מחשבים זעירים. התשקיף מצביע גם על ירידה במספר היחידות שנמכרו באותה תקופה, הן של מערכות CoM והן של מחשבים זעירים.

עם זאת, בניגוד לשנים הקודמות שבהן רשמה הפסד נקי של 614 אלף דולר (ב-2014) ושל 120 אלף דולר (2015), ב-2016 עברה קומפיולאב לרווח נקי של 1.4 מיליון דולר. זאת, בעקבות צמצום ההוצאות התפעוליות והוצאות מימון. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס פחת והפחתות) של החברה הסתכם ב-3.8 מיליון דולר ב-2016. נכון לסוף 2016, היו לחברה 618 אלף דולר בקופתה, לעומת חוב בנקאי בסך 6.3 מיליון דולר שרשום כחוב לטווח קצר. לחברה יש גישה לקו אשראי בסך 3.9 מיליון דולר שניתן לה מבנק לאומי. במסגרת התשקיף החברה מציינת כי עם המתחרות העיקריות שלה נמנות גם בחברות ענקיות כמו אינטל, דל, HP, לנובו ואחרות.

יו"ר ומנכ"ל קומפיולאב, גדעון ימפולסקי, הוא גם בעל השליטה בחברה ומחזיק ב-70.8% מהון המניות שלה טרום ההנפקה. ימפולסקי הוא ממייסדי החברה. סמנכ"ל הכספים, יובל ינאי, כיהן בעבר בתפקיד זהה בחברת גיוון אימג'ינג. שמונה בעלי התפקידים הבכירים בחברה קיבלו ב-2016 שכר בעלות כוללת של 894 אלף דולר, מתוכם המנכ"ל קיבל 178 אלף דולר וטכנופלס קיבלה 63 אלף דולר עבור כהונתם של שני דירקטורים מטעמה.

טכנופלס נסחרת בבורסה בתל-אביב בשווי של 10 מיליון שקל. בשנה שעברה אישרה אסיפת בעלי המניות של טכנופלס (למרות ביקורת חריפה של בעלת מניות מיעוט) את המענקים שלהם יזכו בכירי החברה במקרה של מימוש בקומפיולאב. מנכ"ל טכנופלס, חן כץ, יקבל 1.85% מהתמורה; סמנכ"לית הכספים, נועה מצליח, תקבל 0.4%; היו"ר, יניר פרבר (חתנו של מנחם עינן, מבעלי המניות בטכנופלס), יקבל 1.5%; וסגן היו"ר, אייל רוזנטל, יקבל 1.25%. הנפקה של קומפיולאב תיחשב "אירוע אקזיט", שיאפשר מתן בונוסים.

טכנופלס נמצאת בשליטת קרן אינפיניטי הוותיקה (20.3%); שלמה טיסר, בעלי חברת הנדל"ן וילאר (13.3%); ואי.אפ.ג'י השקעות של משפחת עינן (10.2%). חברת אתו שוקי הון היא בעלת מניות מיעוט בחברה (11.3%).

קומפיולאב

עיסוק: פיתוח מחשבים זעירים ללא מאוורר ומחשבים על מודול

מיקום: יוקנעם

שנת הקמה: 1992

מספר עובדים: 78

מייסד, יו"ר ומנכ"ל: גדעון ימפולסקי

בעלי מניות: גדעון ימפולסקי 70.8%, טכנופלס 14.6%

הכנסות 2016:

22 מיליון דולר

רווח נקי 2016:

1.4 מיליון דולר