נעילה שלילית בוול סטריט; מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות

נעילה שלילית באירופה ובאסיה ■ מאקרו: נתון תביעות האבטלה בארה"ב - נמוך מהצפוי ■ ילן: נצמצם את היקף המאזן של הפד ■ דיווחים: אמזון שוקלת לרכוש את Slack

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה שלילית. באירופה ובאסיה ננעל המסחר בירידות שערים.

 

אתמול העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ל-1.25%, העלאת הריבית הייתה כבר מגולמת בשווקים ולכן לא נרשמה תגובה בשווקים לעצם ההעלאה. יחד עם זאת, דווקא לנאומה של ילן במסיבת העיתונאים הייתה השפעה גדולה (יחסית) וזאת לאחר שאישרה את הפרסומים לפיהם מתכוון הבנק המרכזי לצמצם את היקף המאזן האימתני שלו שעומד על 4.5 טריליון דולר.

בשוק מתייחסים בספקנות ליכולת של הבנק המרכזי להתחיל עוד השנה במכירה משמעותית של אגרות חוב שנרכשו בשנים האחרונות אולם במהלך הנאום של ילן תיקן שוק האג"ח כשהממשלתי ל-10 שנים כבר נסחר בתשואה של 2.11%, תיקן עד לסיום המסחר ונסחר ברמה של 2.14%.

בפסגות כתבו היום נראה שנוצר פער בין ציפיות השווקים לציפיות הפד בכל הנוגע למתווה הריבית. בשווקים נותנים משקל גדול יותר לנתוני האינפלציה הרכים בעוד שבפד מאמינים שמדובר בחולשה זמנית. "להערכתנו, אם האינפלציה לא תתאושש בחודשים הקרובים, לפד יהיה מאוד קשה להוציא אל הפועל את העלאת הריבית הנוספת בספטמבר. ועל כן, בתרחיש הבסיס שלנו, אנו מעריכים כי בפד יכוונו להעלות את הריבית בדצמבר כאשר תהליך צמצום המאזן יתחיל בספטמבר. עם זאת, חשוב להדגיש, כי להערכתנו הסיכונים לתחזית זו מוטים כלפי מטה".

מאקרו: פורסם נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב, שעומדות על 237 אלף תביעות לעומת הצפי ל-241 אלף תביעות חדשות.

המשיכו לרכז עניין מניות חברות האינטרנט הגדולות: פייסבוק , טוויטר , אמזון.קום , אפל , גוגל  וגם סנאפ . בשבוע שעבר פורסמה עבודה של גולדמן זאקס שהשורה התחתונה שלה הייתה כי הראלי במניות אלה צפוי להתמתן, עבודה זו הייתה טריגר לירידות שנרשמו השבוע במניות אלה אולם בתי השקעות אחרים מעלים תהייה אם הירידות האחרונות במניות אלה אינן הופכות אותן להזדמנות קנייה.

לפי דיווח בבלומברג, אמזון שוקלת לרכוש את סטארט-אפ ההודעות המיידיות Slack, בסכום שיכול להגיע עד 9 מיליארד דולר.