מדקס: תחרות חדשנות שהתמקדה בנושא חסימות כלי דם בגפיים

הזוכה היא חברת Votis של מריל וד"ר רבקה וובר ■ מריל וובר הקים בעבר את חברת סטומה דנטל ואת קרן Israel Growth Fund

פרוייקט Votis, מכשיר לאבחון זרימת דם לקויה בכלי דם בגפיים כתוצאה מסוכרת, הוא הזוכה בפרס הראשון בתחרות החדשנות למכשור רפואי של חממת מדקס יחד עם חברת BeWell.il.

יזמי החברה הזוכה הם בני הזוג מריל וד"ר רבקה וובר. מריל וובר שימש בעבר כבנאי השקעות ועו,ד תאגידי, הקים את חברת סטומה דנטל ואת קרן Israel Growth Fund והיום הוא מנהל חברה בשם medinventions שפעילותה היא רישוי של פטנטים ואתחול חברות שיפתחו את הפטנטים הללו למכשירים רפואיים.

תחרות החדשנות X Challenge התקיימה בפעם הראשונה והתמקדה הפעם בתחום כלי הדם הפריפריאליים. חסימת כלי דם בגפיים מובילה לכאבים, הפרעה להליכה ולעיתים יכולים להצריך טיפול ניתוחי או אפילו כריתה. המכשיר של Votis מאפשר לאבחן בעיות בזרימת דם בגפיים בשלב מוקדם יותר.

עדנה לזר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחממת מדקס, הסבירה כי הוחלט לקיים את התחרות כיוון שתחום הטיפול בכלי דם פריפריאליים אינו מקבל תשומת לב ראויה בהשוואה לכמות החולים אשר סובלים מן הבעיה. בתחרות השתתפו מהנדסים, חוקרים, רופאים, סטודנטים ויזמים.

בכוונת החממה לקיים תחרויות נוספות שיתמקדו בנושאים אחרים בתחום המכשור הרפואי.

לשלב הגמר בתחרות הגיעו חמישה יזמים שזכו ללווי צמוד מצד החממה ושותפיה, בתחומים שונים. במסגרת הזכיה בתחרות, יוטסו הזוכים לארה"ב במהלך חודש יולי במימון חממת מדקס כדי להציג את הפרויקט בפני ההנהלה הבכירה של בוסטון סיינטיפיק.

ועדת השיפוט של התחרות כללה את יו"ר מדקס ונצ'רס, הראל גדות, דיוויד נאפ, סגן נשיא למחקר ופיתוח בבוסטון סיינטיפיק, ג'ונתן גולדשטיין, מנהל בכיר, מו"פ והון סיכון בבוסטון סיינטיפיק, קייט שרדין, מנהלת בכירה לפיתוח עסקי באינטלקצ'ואל ונצ'רס וליאוניד בקמן, מייסד ומנכ"ל של המכון הישראלי לחדשנות.