הוט רשמית בשוק הסיטונאי: התשתיות שלה ייפתחו למתחרים

שר התקשורת החדש איוב קרא חתם היום על המחירים שמאפשרים שימוש בתשתיות הוט במחירים דומים למחירי השימוש בבזק

שר התקשורת איוב קרא מוציא לפועל את מדיניות השוק הסיטונאי על גבי הרשת של הוט. המשמעות היא שתשתית הוט נפתחת לתחרות בדומה לרפורמה שהוחלה על בזק. ספקיות נעדרות תשתית יוכלו כעת להשתמש בתשתית של הוט כפי שהם משתמשים בתשתית של בזק, ולספק שירותים ללקוחותיהן.

נדגיש כי זהו מודל שאינו נפוץ וברוב המוחלט של המדינות בעולם אינו קיים - של יישום שוק סיטונאי על גבי רשת כבלים, מה שמלמד שמשרד התקשורת יידרש לגלות מעורבות רבה ביישום השוטף. נזכיר כי בתחילת השבוע חתם גם שר הכלכלה אלי כהן על התעריפים.

בהודעת המשרד צוין כי שר התקשורת קרא, כי "אישר את התעריפים המירביים שחברת הוט תוכל לגבות מחברות תקשורת מתחרות המשתמשות בשירותי התשתית הקווית שלה: אינטרנט ושירותי תשתית פיזית
החלטה זו תשלים את רפורמת השוק הסיטונאי ותאפשר לחברות אחרות לרכוש שירותי אינטרנט במחיר סביר גם מחברת הוט, ובכך תאפשר להן להציע לציבור סל שירותי תקשורת במחיר מוזל".

המחירים די דומים למחירי השימוש ברשת בזק. ספקי האינטרנט יוכלו לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מהוט במחיר של כ-56 שקל לחודש עבור מהירות של 100 מגה וחבילה של 300 דקות שיחה. המחיר לצרכן עבור מוצרים אלה ברשת הוט עומד כיום על 102.6 שקל לחודש (שני המחירים - ללא מע"מ) בחבילת "דאבל".

השירותים הסיטונאיים העיקריים שאת תעריפיהם המירביים קבע השר קרא הם שירות גישה רחבת פס מנוהלת, שירות גישה לקנים וחכירת סיבים אפלים.

מהלך זה משלים את השימוש שיוכלו חברות תקשורת חסרות תשתית לעשות בתשתיות הפיזיות של חברות בזק והוט ועשוי להביא להרחבת התחרות בענף.

שירות גישה רחבת פס מנוהלת: התעריף החודשי לקו ללא טלפוניה יעמוד על 40.31 שקל לחודש לקצבים המשווקים עד 200 מגה ו-54.31 שקלים לחודש לקצבים המשווקים מ-200 מגה ומעלה. בנוסף לתשלום עבור הקו, יידרש בעל הרישיון לשלם עבור נפח הגלישה הכולל שירכוש עבור לקוחותיו בסך 17.61 שקל למגה לחודש.

התעריף עבור חבילת טלפוניה ואינטרנט לקצב המשווק עד 200 מגה יעמוד על 43.81 שקל לחודש, ולקצב המשווק מ-200 מגה ומעלה יעמוד על ו-57.81 שקל. התעריף עבור דקת שיחה יעמוד על 0.01 שקלים.

לדברי המשרד, מרווח המחירים שייווצר מגדיל את היכולת התחרותית של השחקנים בשוק התקשורת, שיכולים כעת להציע לצרכן סל שירותים זול הן על גבי רשת הוט והן על גבי רשת בזק.