מנכ"לית מיילן מנסה להסביר את השכר החריג של בכירי החברה

הת'ר ברש אמרה בכנס שערך גולדמן זאקס כי יש "תפיסות שגויות" רבות בנוגע לתגמולים שניתנו לרוברט קורי ב-2016, שהסתכמו ב-164 מיליון דולר: "90% מהכסף היו עבור 15 שנות כהונתו בחברה"

הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג
הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג

מנכ"לית מיילן , הת'ר ברש, סבורה כי יש "תפיסות שגויות" רבות בנוגע לתגמולים הנדיבים שניתנו ליו"ר החברה, רוברט קורי, ולדבריה, החברה עוסקת בחינוך השוק בעניין זה. ברש דיברה על כך אתמול בכנס הבריאות שערך בנק ההשקעות גולדמן זאקס.

חברת התרופות מיילן מכנסת אסיפת בעלי מניות ב-22 ביוני, ולקראת האסיפה פורסמו המלצות מצד גופי ייעוץ ובעלי מניות מיעוט, שקראו להצביע נגד מדיניות התגמול של החברה. מדובר בהצבעה שאינה מחייבת את מיילן, אבל החברה ציינה בזימון לאסיפה שוועדת התגמול שלה תביא בחשבון את תוצאות ההצבעה, כשתשקול הסכמי תגמולים עתידיים לבכירי החברה.

ב-2016 עלות שכרו של קורי הסתכמה ב-164 מיליון דולר. לדברי ברש, "הרעיון שקורי קיבל את הסכום עבור 2016 הוא פשוט לא נכון. הוא פרש מתפקיד ביצועי (executive) אחרי 15 שנה, וזה הוביל לכך ש-90% מהסכומים שהוא קיבל היו על 15 שנות כהונתו במיילן".

קורי כיהן עד לפני שנה כיו"ר פעיל, ועבר למעמד של יו"ר שאינו עובד מן המניין בחברה - כך שהוא זכה לתגמולי פרישה נדיבים שמעוררים כיום התנגדות. חברות הייעוץ האמריקאיות ISS, גלאס-לואיס ו-Egan-Jones וחברת הייעוץ הישראלית אנטרופי המליצו ללקוחותיהן - המשקיעים המוסדיים המחזיקים במניות מיילן - להצביע נגד התגמולים. חלק מהחברות המליצו גם להתנגד להארכת כהונתם של הדירקטורים במיילן.

עוד קודם לכן, קבוצה של משקיעים הכוללת את קרנות הפנסיה של עיריית ניו יורק, קרן המורים של קליפורניה (CALSTRS) וקרן הפנסיה ההולנדיתPGGM , קראה להתנגד לתגמולים ולבחירת הדירקטורים במיילן. השבוע פרסמה אותה קבוצה מכתב נוסף, ובו הזכיר מבקר עיריית ניו יורק את סוגיית האפיפן (EpiPen) - התרופה המקורית של מיילן לטיפול באלרגיות חמורות. מיילן העלתה את מחירי התרופה בעקביות, ובשנה שעברה הנושא עלה לכותרות והגיע אף לשימוע בבית הנבחרים בארה"ב. מאוחר יותר התגלה שמיילן סיווגה את התרופה בתוכנית הביטוח הממשלתית בארה"ב Medicaid - דבר שלפי הערכות, עלה למשלם המסים בארה"ב יותר ממיליארד דולר. מבקר העירייה כתב במכתבו השבוע כי "מהמחיר המופקע לכאורה שמיילן חייבה את הממשלה על תרופה מצילת חיים, ועד לתשלום המופקע לבכיריה, זה ברור מדוע בעלי המניות דורשים שינוי".

מנגד, מיילן שלחה למשקיעים מכתב, ובו חזרה שוב על טיעוניה בדבר העלייה החדה בשווי השוק של מיילן ב-15 השנים האחרונות, היציבות בהנהלתה והתרומה הניכרת של קורי.

"טבע לא היתה החברה המתאימה"

בכנס אתמול (ד') התייחסה ברש גם לנושאים נוספים, ואמרה כי מעולם לא היתה אופטימית יותר בנוגע לעסקי מיילן. ברש ממשיכה להיות אופטימית בנוגע לאפשרות שמיילן תקבל אישור לשווק את הגרסה הגנרית שלה לקופקסון של טבע עוד החודש. היא סיפרה שמיילן קיבלה מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) בקשה למידע נוסף בנושא, והיא צפויה להשיב לה בקרוב. הבקשה קשורה לקופקסון במינון 20 מ"ג, ומיילן אופטימית גם בקשר ליכולתה לקבל אישור למינון הזה וגם למינון הכפול, שבו עדיין אין תחרות גנרית.

מיילן ממשיכה לצפות לשחיקת מחירים בשיעור חד-ספרתי בינוני במחירי התרופות בארה"ב, וברש העריכה כי הגיוון הגיאוגרפי והמוצרי של מיילן יעזור לה לעמוד בלחצים טוב יותר ממתחרות שלה.

לשאלה על ניסיון ההשתלטות של טבע על מיילן לפני שנתיים וההתנגדות שהביעה מיילן, אמרה ברש: "טבע לא היתה החברה המתאימה, והזמן שעבר מאז הראה שזאת היתה ההחלטה הנכונה. אם תגיע הצעה נכונה בזמן הנכון, נבחן זאת בראש פתוח".

מיילן נסחרת כיום בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי חברה של 20.3 מיליארד דולר.