לשכת גיוס: המוצרים החמים באתרי מימון ההמונים

מחפשים חידושים טכנולוגיים מרעישים? כדאי שתעיפו מבט באתרי מימון ההמונים ■ בין היתר: פעמון דלת חדשני, אופניים עתידניות ואוזניות המזרימות מוזיקה בעצמן

אתרי גיוס ההמונים הם סוג של קזינו. הם מפגישים בין ממציאים יצירתיים לבין מכורים לחדשנות ולגאדג'טים ומשווקים להם מוצרים - לעיתים רק רעיונות - שטרם נולדו. התמורה למשקיעים היא האפשרות לקבל ראשונים, במחיר מציאה, מוצר "שאין עוד לאף אחד" או כזה שנותן פתרונות לצרכים שטרם סופקו.

בשנים האחרונות ראינו לא מעט רעיונות וחברות ינוקא, שזכו להצלחה גורפת בקמפיינים לגיוס - אך לא שרדו את המעבר למודל עסקי מסודר ולא הצליחו לעמוד בזמנים או בהזמנות. מנגד, רעיונות אחרים הגיעו לקו הסיום והפכו להצלחה, או לפחות צדו את עיניהן של חברות גדולות. כך או כך, זו עדיין במה להצגת טכנולוגיות מרתקות. הנה כמה דוגמאות מהמכבש.

פעמון דלת מרושת

המפתחים של פעמון הדלת XCHIME, שהושק השבוע באינדיגוגו, טוענים שהמוצר שלהם "מרחיב את הבטיחות האישית מעבר לסף הדלת". המוצר כולל, כמקובל, מצלמת וידאו ליום ולילה ברזולוציה HD לזיהוי הנכנסים ופעמון דלת, אולם זו רק ההתחלה. ניתן לחבר כמה יחידות כאלה, שמדווחות ומצלמות כל ניסיון כניסה לבית באמצעות אפליקציה ברשת ומעלות את ההקלטות לענן.

את היחידות ניתן לחבר למתקן אופציונלי שמדווח על מצב דלת המוסך או שער הכניסה, ומאפשר לסגור/ לפתוח אותם מרחוק באמצעות אפליקציה בטלפון.

בנוסף ניתן לרשת את פעמון הדלת עם נורות תאורה "חכמות", שמחוברות אונליין, כדי להדליק/ לכבות אורות בבית בשליטה טלפונית מרחוק. החברה טוענת שהצליחה לקצר משמעותית את העיכוב בין הצליל הנשמע של פעמון הדלת לבין פיד הווידאו בו ניתן לצפות. התומכים הראשונים מוזמנים לרכוש את המכשיר, אם וכאשר יושק מסחרית, בכ-129 דולר לכל יחידה.

 

אופניים לדור הבא

לצד מוצרים מוזרים וסהרוריים לעיתים ניתן למצוא באתר גיוס ההמונים גם מוצרים בוגרים ומתוחכמים באופן מפתיע. דוגמה למוצר כזה הם האופניים החשמליים המכונים פלאש, שאמורים לרדת בקרוב לייצור לאחר גיוס של למעלה מ-450 אלף דולר באמצעות אינדיגוגו. האופניים משלבים ביצועים ביחד עם "חוכמה" של מכשירי IoT מתקדמים.

הם מצוידים במנוע של 500 וואט עם סוללה פנימית של 36V, שמאפשרים רכיבה "חשמלית" בטווח של עד כ-80 קילומטר על טעינה בודדת. הרוכב יכול להפעיל ארבע דרגות של סיוע פיזי למנוע החשמלי או ללחוץ על כפתור מצערת, שמאפשר תאוצה מוגברת במחיר של התרוקנות מואצת של סוללה.

המהירות המרבית של האופניים היא כ-50 קמ"ש והמנוע חזק דיו כדי לדחוף את האופניים ללא סיוע פיזי גם בשיפוע של כ-8% ובמהירות של עד 16 קמ"ש. על האגף הבטיחותי מופקדת מנורת LED עם טווח הארה של מעל 100 מטרים, פנס "אור נמוך" לנסיעה ביום בכל מזג אוויר. יש גם צופר חשמלי ונורות איתות אבל ה"חוכמה" האמיתית נמצאת בהתקן IoT, שכולל חיבור לרשת והתקן דמוי טלפון שמובנה לתוך השלדה.

באמצעות חיבור אלחוטי לסמארטפון מאפשר ההתקן להפעיל או לנטרל את מתקן האנטי-גניבה המובנה של האופניים, שכולל אזעקה ויכולת מעקב בזמן אמת אחרי מיקומם. ניתן להפעיל גם מערכת ניווט בזמן אמת עם הנחייה קולית, לקבל לטלפון נתונים על טווח הנסיעה, ביצועי הרכיבה ומצב הטעינה לקבל מידע על נסיונות פריצה ועוד.

האופניים מוצעים למקדימים בכ-1,200 דולר. החברה טוענת שהם כבר נמצאים בייצור ויתחילו להיות מסופקים ללקוחות בתחילת השנה הבאה.

מייבש שיער זעיר וחכם

מוצרי צריכה ביתיים והמוניים הם פריט מועדף מיוחד על הממציאים הנמרצים של אתרי גיוס ההמונים ואין נישה שלא זוכה לכיסוי. כעת מגיע גם תורו של מייבש השיער הוותיק. חברת WizEvo שבסיסה בסין ועיסוקה באוטומציה ביתית, מנסה לגייס כיום מימון כדי להביא אל פס הייצור את מייבש השיער הנייד, שפיתחה במטרה "להפוך את חיי הנשים לקלים יותר".

המייבש הוא בגודל של סמארטפון טיפוסי והוא שוקל כ-350 גרם, שמתוכם כ-150 גרם בלבד ליחידה אותה אוחזים ביד ושאר המשקל הוא של ספק הכוח. מעבד נתונים ייעודי מודד את הטמפרטורה 50 פעם בשנייה ומונע התחממות יתר או חריכה של השיער. הרכיבים כוללים מנוע חשמלי, חיישן לחות, מפוח אווירודינמי ואפילו יחידה מייננת, שמנטרלת חשמל סטטי ומותירה את השיער מבריק, לטענת היוצרים. למכשיר יש פונקציית ניקוי עצמי.

החברה טוענת שהושקעו במוצר אלפי שעות פיתוח ושהוא נוסה על עשרות סוגי שיער. למקדימים הוא מוצע ב-129 דולר.

אוזניות IoT

כבר ראינו לא מעט אוזניות בלוטות' מוזיקליות, שמזרימות מוזיקה באיכות גבוהה מהטלפון הנייד. אולם אוזניות Streamz, שהמפתחים שלהם מריצים כיום קמפיין גיוס בקיקסטארטר, מציעות הרבה יותר. באמצעות חיבור Wi-Fi מובנה הן יכולות להתחבר אלחוטית ישירות לרשתות מוזיקה אונליין דוגמת פנדורה ולהזרים מהן מוזיקה באיכות HD ובפורמטים רבים של הקלטה ללא צורך בטלפון.

לחלופין יש גם חיבור בלוטות' לאפליקציה, שמאפשרת להזרים תכנים מוזיקליים דרך הסמארטפון, כולל אפשרות להשתמש בטלפון כשלט, אקווילייזר וכדומה. האוזניות מאפשרות גם סינכרון אוטומטי של המוזיקה המועדפת באמצעות שירות "גוגל דרייב" בענן למחשבים ומכשירים אחרים.

האוזניות מצוידות בסוללות ליתיום נטענות ל-6 שעות השמעה, במעבד עצמאי עם 4 ליבות, מסך OLED קומפקטי לשליטה בעוצמת המוזיקה ובהעברת הרצועות, זיכרון פנימי של 4 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס.

האוזניות מוצעות למקדימים בכ-200 דולר והחברה מקווה להתחיל בהשקה מסחרית בסוף ספטמבר השנה.