נעילה יציבה בוול סטריט; הול פודס טסה כ-29%

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ ה"פייננשל טיימס": גוגל ניצבת בפני קנס של יותר ממיליארד אירו באירופה ■ אמזון רוכשת את הול פודס בכ-13.7 מיליארד דולר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') ביציבות, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק בירידות. לאחר העלאת הריבית של הפד השבוע, המשקיעים מתמקדים בעיקר בנתוני המאקרו ובחדשות מתחום המיזוגים והרכישות. בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית.

 

לוח המאקרו עמוס היום, עם נתונים משוק הדיור ב-15:30 שעון ישראל. התחלות הבנייה בחודש מאי רשמו ירידה ל-1.09 מיליון התחלות בשיעור שנתי, בעוד התחזיות בשוק עמדו על עלייה של 4.1% לעומת 1.17 מיליון התחלות בנייה בחודש הקודם. באותה שעה פורסמו נתוני אישורי הבנייה, שירדו לרמה של 1.17 מיליון בחישוב שנתי, לעומת 1.23 מיליון אישורי בנייה בחודש אפריל ובעוד התחזיות בשוק הצביעו על עלייה של 1.7%. 

ב-17:00 שעוננו פורסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יוני, שהצביע על קריאה של 94.5 נקודות, מתחת לצפי שעמד על קריאה של 97 נקודות לעומת 97.1 נקודות במאי.

 

נזכיר כי הפדרל ריזרב העלה שלשום את הריבית בארה"ב ל-1.25%, פעם שנייה השנה, ואותת לשווקים כי מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם איתן.

 

ה"פייננשל טיימס" מדווח היום כי גוגל ניצבת בפני קנס של יותר ממיליארד אירו באירופה, כתוצאה מתחרות לא הוגנת ועבירות הגבלים עסקיים. נציין את מניית החברה האם אלפאבית .

אמזון  הודיעה היום על רכישת רשת הסופרים הול פודס תמורת 13.7 מיליארד דולר. וול-מארט , הקמעונאית הגדולה בעולם, מגיבה בירידות חדות להודעת אמזון.

ג'ייפי מורגן הוריד המלצה למניית נייקי  ל"נייטרלי" מ"תשואת יתר", בין היתר בשל התחזית כי המכירות בצפון אמריקה יוסיפו להיחלש.

פורסייט  החלה להיסחר אתמול בנאסד"ק, והמשקיעים בארץ יעקבו אחר התפתחויות בנוגע לחברה, שמנייתה זינקה בחדות מתחילת השנה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]