נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית בזן ירדה 3.5% במחזור גדול

עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הלמ"ס עדכנה מטה את קצב הצמיחה ל-1.2% ברבעון הראשון ■ הפצת מניות הפניקס נעצרה הבוקר

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלנהיום (ב') בעליות שערים. בורסות אירופה נסחרות בעליות, וכך בוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו היום בעליות.

 

אתמול הלמ"ס עדכנה את אומדן התמ"ג לרבעון הראשון (אומדן שני) לקצב צמיחה שנתי של 1.2%, נמוך מהאומדן הקודם שעמד על 1.4% והרבה מתחת לקצב צמיחה של 4.6% ברבעון הרביעי של 2016. נתוני הלמ"ס מראים כי הירידה בצריכה הפרטית ובפרט ירידה חדה ברכישות כלי רכב (72.8%), הייתה הגורם המרכזי להאטה בצמיחה.

למרות שהפד העלה ריבית בשבוע שעבר ופער הריביות בין ארה"ב לישראל התרחב, השקל הרים ראש ביום שישי והדולר נחלש לרמה של כ-3.51 שקלים, שפל של כ-3 שנים. אומנם בשוק מעריכים כי בטווח הבינוני - כאשר הפד יעלה פעם נוספת את הריבית - הדולר יתחזק במידה ניכרת מול השקל, אך בטווח הקצר עולה השאלה האם סבלנותו של בנק ישראל תפקע והוא יתערב בקרוב באופן אגריסיבי בשוק המט"ח?

 

הפניקס  בלטה במסחר לאחר שדווח אתמול כי יעקב שחר, אחד מבעלי המניות בחברה מתכוון למכור 5% מהמניות בסכום כולל של כ-200 מיליון שקל. הבוקר פורסם כי הפצת המניות נעצרה מ"שיקולי החברה". לסיפור המלא

ל"גלובס" נודע כי חברה לישראל  מכרה היום מניות בזן  לקראת הנפקה של הפטרוכימיים , שמניות בזן אמורות לשמש בה כבטוחה. לסיפור המלא

קנון  המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול כי קוואנטום, החברה הבת בבעלות מלאה שדרכה מחזיקה קנון בקורוס, חברת הרכב הסינית צ'רי, המחזיקה ב-50% הנותרים בקורוס, ומשקיע חדש מסין, הגיעו להסכם השקעה, שבמסגרתו ישקיע המשקיע החדש 6.5 מיליארד יואן סיני (כ-942 מיליון דולר) בקורוס, תמורת השליטה בחברה.

כלל ביטוח  הוסיפה לבלוט במסחר לאחר שאתמול פתחו העובדים בשביתה כללית על רקע מחאת ועד העובדים על הסחבת בדיונים מול ההנהלה על הסכם קיבוצי חדש.