מניות חברות האינטרנט משכו את וול סטריט לעליות; הנפט צנח

טים קוק וג'ף בזוס יבקרו בבית הלבן ■ הול פודס סגרה מעל מחיר העסקה עם אמזון ■ סנאפ ריכזה עניין על רקע העסקה עם טיים וורנר ■ תגלית משמעותית בגיאנה לאקסון מוביל

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ב') במגמה חיובית. עליות שערים נרשמו בבורסות אירופה, לאחר נעילה חיובית בשוקי אסיה.

 

מניות סקטור קמעונאות המזון בארה"ב ריכזו עניין על רקע הירידות המשמעותיות שרשמו ביום שישי האחרון, לאחר שענקית המסחר המקוון אמזון הודיעה על כוונתה לרכוש את רשת קמעונאות המזון הול-פודס (סימול: WFM) ב-13.7 מיליארד דולר. בסה"כ איבדו מניות הסקטור ערך של כ-32 מיליארד דולר. נציין את וול מארט , קרוגר , טרגט  ו-קוסטקו .

מנכ"ל אפל , טים קוק ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, יגיעו היום לאירוע בבית הלבן, שנושאו קידום חדשנות מבוססת-טכנולוגיה בממשל האמריקאי. ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, יארח את המנכ"לים. האירוע מגיע על רקע חילוקי דעות חריפים בין אישים בולטים ממגזר הטכנולוגיה לבין ממשל טראמפ, בנוגע להחלטת הנשיא למשוך את מחויבות ארה"ב לקיום הסכם פריז.

 

ניתוח: טראמפ יעז לסכל את עסקת אמזון-הול פודס?

אקסון מוביל  הכריזה על קבלת החלטת FID לפיתוח התגליות בבלוק STABROEK שבגיאנה ועדכנה כי היקף הרזרבות בבלוק גדל משמעותית ומוערך כעת בטווח של בין 22 מיליארד ל- 2.5 מיליארד חביות נפט (כפול מהכמות שהוערכה מוקדם יותר). אקסון מציינת כי מדובר באחת מתגליות הנפט הגדולות ביותר בעשור האחרון. (לסיפור המלא)

היום נפתח המו"מ על תנאי הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי במסגרת מהלך הברקזיט. יו"ר קרן המטבע העולמית כריסטין לגארד הזהירה בסוף השבוע את בריטניה מפני התוצאות של פרישה מהאיחוד בכל מחיר.

גזרת המאקרו הייתה דלה היום. עם סיומו של שבוע המסחר האחרון, פורסמו מספר נתונים בתחום הבנייה בארה"ב. התחלות הבנייה בחודש מאי רשמו ירידה ל-1.09 מיליון התחלות בשיעור שנתי, לעומת הנתון לחודש אפריל ששיקף שיעור שנתי של 1.17 מיליון התחלות בנייה. באותה שעה פורסמו נתוני אישורי הבנייה, שירדו לרמה של 1.17 מיליון בחישוב שנתי, לעומת נתון של 1.23 מיליון אישורי בנייה בחודש אפריל.

מניית סנאפ  ריכזה עניין על רקע הסכם שחתמה עם טים וורנר לפיו החברה תפיק לסנאפצ'ט 20 תוכניות טלוויזיה ב-100 מיליון דולר.