כל הסיבות לכך שריאל מדריד לא מתרגשת מסיפור רונאלדו

יישאר או יעזוב את ריאל מדריד? תסבוכת המס של כריסטיאנו רונאלדו נראית כאילו מאיימת על העתיד של מועדון הפאר הספרדי, אבל האמת רחוקה מכך שנות אור ■ המספרים המטורפים מאחורי מותג הספורט הגדול בעולם מספרים סיפור אחר

ספורט , ריאל מדריד / צילום: שאטרסטוק
ספורט , ריאל מדריד / צילום: שאטרסטוק

ריאל מדריד לא הייתה צריכה החודש את הזכייה ה-12 שלה בליגת האלופות (והשלישית בארבע העונות האחרונות) כדי להיחשב למותג הספורט החזק מבין מועדוני הספורט בעולם.

קודם כל, לזכות הספרדים משחקת עובדה אחת פשוטה: ריאל היא הקבוצה הדומיננטית ביותר לאורך זמן בענף הספורט הפופולרי בעולם, וזה לבד מאפשר לה למסחר את עצמה לממדים דמיוניים.

הכנסה שנתית של 620 מיליון אירו בעונה האחרונה, ומועדון הכדורגל המכניס בעולם ב-11 מ-12 העונות האחרונות. היא המועדון הכי חזק ברשתות החברתיות בעולם עם 123 מיליון עוקבים.

אדידס תשלם מיליארד אירו, כן, מיליארד אירו, כדי להלביש את ריאל מדריד לעשר שנים נוספת, עד שנת 2024. היא נהנית מהעובדה שהיא מועדון רב-לאומי - בגמר ליגת האלופות האחרון שיחקו אצלה שחקנים מ-8 מדינות שונות.

השיטה המסחרית של ריאל מדריד היא פשוטה: בונים סגל שחקנים אטרקטיבי, יעלה כמה שיעלה, ומתמודדים על כל התארים. אין מחיר שלא אפשרי.

במהלך העשור האחרון שילמה ריאל 1.2 מיליארד אירו עבור רכש, בתוך זה שניים משלושת השחקנים היקרים בהיסטוריה של המשחק - גארת בייל ב-101 מיליון אירו, כריסטיאנו רונאלדו ב-94 מיליון.

מלבד עניינים בסיסיים כמו אתר רשמי ב-8 שפות שונות (כולל אינדונזית), ריאל מגיעה לשווקים החשובים ביותר מבחינה כלכלית-מסחרית - באמצע שנות האלפיים היא החלה סדרה של מסעות מסחריים לסין. מאז ביקרה שם ארבע פעמים.

בשנים האחרונות היא דוחפת חזק לכיוון השוק האמריקאי. והקיץ היא תיסע לשם לסדרת משחקי ראווה בפעם השלישית בארבע שנים.

מי שרוצה לחכות למפגן כוח נוסף - צריך רק לחכות כמה שבועות ולראות את ההסתערות של הבלאנקוס על שוק השחקנים בקיץ.

וזה לא קשור לסוגיית רונאלדו - יישאר או לא יישאר בריאל. תסבוכת המס שלו נראית כאילו מאיימת על העתיד של ריאל. אבל כוכבים גדולים היו בריאל ויהיו אחריו. מפושקש, די סטפאנו, אמיליון בוטרגניו, ראול, ועד זידאן. יילך? איך אומרת הקלישאה - המועדון תמיד גדול יותר. בטח כשזו ריאל.