תחרות סטארט-אפים תעניק 100 אלף דולר ליזמים מעל גיל 45

בין הפיינליסטים בתחרות Entrepreneurs 45: שרוול עם סנסורים ללוחמים בשדה הקרב ואפליקציה העוסקת בזיהוי הפרעות קשב באמצעות הטלפון הסלולרי

חברת Mind's Eye. סריקה של העין / צילום: גלי ברנע
חברת Mind's Eye. סריקה של העין / צילום: גלי ברנע

אפליית עובדים על רקע גיל אסורה לפי חוק, אולם המצב בשוק העבודה בכלל - וגם בתחום ההיי-טק - מצביע במקרים מסוימים על פער בין החוק היבש לבין המציאות בפועל. עובדים בעשור החמישי והשישי לחייהם נפלטים מתעשיית הטכנולוגיה ובמקרים רבים מתקשים למצוא עבודה חדשה בתחום למרות שיש להם ניסיון רב וידע רלוונטי. עובדים "מבוגרים" נחשבים ליקרים יחסית ובמקרים מסוימים הידע שלהם התיישן במהלך השנים, אך יש עובדים רבים בעלי כישורים גבוהים שסובלים מאפליה כאשר ה"חטא" היחיד שלהם הוא גילם המאוחר יחסית.

אחד הגופים שדווקא מפלים לטובה יזמים בני 45 ומעלה היא קרן מיראז' (Merage). ביום שני הקרוב (26/6) תערוך הקרן את תחרות היזמים Entrepreneurs 45, שיכולים להשתתף בה רק מי שכבר חצה את הגיל הרלוונטי. מדובר בשנה הרביעית שבה הקרן עורכת את התחרות כאשר הפרס ליזם הזוכה יהיה סכום של 100 אלף דולר ואירוח בתוכנית Innovation Bridge Program, שאותה מקיימת קרן מיראז' בארה"ב על מנת לחבר בין משקיעים מארה"ב לבין יזמים מישראל.

מאות אנשים השתתפו בתחרות ומתוכם שישה מיזמים הגיעו לשלב הגמר. ברשימת הפיינלסטים ניתן למצוא בין השאר את חברת Mind's Eye אשר הוקמה לפני כשנה ועוסקת בזיהוי הפרעות קשב באמצעות הטלפון הסלולרי. החברה הוקמה על ידי אופיר עטר, יזם בן 52, אשר ניהל בעבר חברות שעסקו בפיתוח משחקים, בדגש על משחקי חשיבה.

האפליקציה של Mind's Eye סורקת את עינו של המשתמש באמצעות המצלמה של הטלפון ובשלב השני מעדכנת אותו איזה פרמטרים משפיעים על רמת הקשב שלו. האפליקציה יכולה להמליץ על מזון ספציפי או על פעילות גופנית אשר אמורים לשפר את רמת הקשב.

סיוע ללוחמים בשדה הקרב

חברה נוספת שהגיעה לשלב הגמר של התחרות היא TrekAce שהוקמה על ידי רונן גבאי, יזם בן 48. החברה מנסה לסייע ללוחמים להתמודד עם עומס קוגניטיבי בשדה הקרב והיא עושה זאת בעזרת רכיב לביש - שרוול עם סנסורים שאותו לובש הלוחם. הפקודות שאותן מקבל הלוחם מועברת אליו בעזרת מגע מה שמאפשר לו לצמצם את הסיכוי לטעות ולהמשיך להביט בכוונות הרובה בזמן הקרב.

מיזם נוסף שהגיע לשלב הגמר שייך לד"ר צחי ברגר (62) וד"ר לאוניד שטרניק (50). צמד היזמים הקימו יחד את חברת Append Medical, אשר עוסקת בצמצום הסיכוי לשבץ מוחי בקרב חולים אשר סובלים מפרפור פרוזדורים בלב. החברה מציינת כי פרפור פרוזדורים בלב הוא הפרעת קצב אשר עלולה להוביל ליצירת קרישי דם שיעלו למוח ויובילו לשבץ מוחי. החברה מפתחת מתקן מיוחד אשר עשוי להחליף את השימוש בתרופות מדללות דם ובטיפולים נוספים אשר קיימים בשוק.

ישי אייזיק, מנהל קרן Merage אמר כי "ההיענות לתחרות השנה הייתה מרשימה לא רק בהיקפי ההצעות שנשלחו אלינו אלא גם במגוון התחומים שהן הקיפו. לאחר שעברנו על מאות ההצעות אין לנו כל ספק כי רוח היזמות הישראלית קיימת ובועטת גם בגילאי 45 ומעלה ואנו שמחים על כך שהתחרות הופכת להיות גורם מדרבן שנתי לכל אותם יזמי מגירה שרק ממתינים להזדמנות".