הפרסומאי הדר גולדמן ובעלי הפועל כפר סבא בין "הכרישים" של קשת

הזכיינית השלימה את הליהוק לריאליטי שיעלה אצלה בקרוב ישתתפו גם איש קרנות ההון סיכון זוהר לבקוביץ' והיועץ הפיננסי דובי פרנסס

הזכיינית קשת השלימה לאחרונה את ליהוק ארבעת "הכרישים" לתוכנית בשם זה, שתעלה אצלה לשידור בחודשים הקרובים. כפי שדווח ב"גלובס" באוקטובר, בקשת החליטו להחזיר למסכים את הפורמט ששודר לפני כעשור בערוץ 10.

התוכנית מתבססת על יזמים שמציגים פרויקטים מתחומים שונים ומבקשים לקבל מימון כדי להוציא אותם לפועל. מולם ניצבים אנשי עסקים, "הכרישים", שמתחקרים אותם על התוכנית העסקית שלהם. אם המשקיעים מעוניינים לממן את הפרויקט או את חלקו, הם מתחייבים לכך במהלך התוכנית ועושים זאת מכספם האישי.

לאחרונה כאמור הושלם הליהוק של "הכרישים" ונקבע כי אלה יהיו הדר גולדמן, פרסומאי לשעבר שהקים את משרד הפרסום זרמון גולדמן ובעלי חברת נדל"ן אמריקאית בהווה; זוהר לבקוביץ', איש קרנות הון סיכון שמכר לפני כחמש שנים את חברת אמובי ב-340 מיליון דולר; דובי פרנסס, מנהל חברה לייעוץ פיננסי ומשקיע פרטי בחברות טכנולוגיה ופארמה; וסתיו שחם, יזם היי-טק שהיה בשנים האחרונות הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל כפר סבא, ובימים האחרונים הודיע כי הוא מעוניין להעביר את מניותיו בה ללא תמורה.

התוכנית מופקת על ידי גיל הפקות של אסף גיל, בעלת הזכויות בארץ על הפורמט, ששייך לחברת סוני, והיא גם זאת שהפיקה את התוכנית כשזו שודרה בערוץ 10 (אז הנחה אותה גיא זהר). בזכיינית מייעדים את התוכנית למה שמכונה "פריים שני", כלומר היא תשובץ אחרי התוכנית שמשודרת בתשע בערב.

בעולם שודרה התוכנית לראשונה ביפן בתחילת המילניום, אולם הגרסאות המוכרות יותר שלה הן הגרסה הבריטית, שנקראת "Dragons' Den" (מאורת הדרקונים) ומשודרת בימים אלה ברשת BBC; והגרסה האמריקאית, "Shark Tank", שמשודרת ברשת ABC.