אנרג'יאן הגישה תוכנית פיתוח למאגרים תנין וכריש

ע"פ ההערכות כריש ותנין מכילים 76 מיליארד מ"ק גז טבעי ( BCM ) ועתודות בשווי של כ-41 מיליון חביות נפט. בסך הכול מדובר בכמות שוות ערך לכ-531 מיליון חביות נפט

קידוח גז מול חופי ישראל  / צילום: ענת כהן
קידוח גז מול חופי ישראל / צילום: ענת כהן

חברת אנרג'יאן, המחזיקה במאגרי הגז כריש ותנין, הגישה בצהריים לממונה על הגז והנפט במשרד האנרגיה את תוכנית פיתוח המאגרים. בכך השלימה החברה עוד אבן דרך נדרשת בדרך להודעה על סגירה פיננסית שהיא מבקשת להשיג בסוף השנה, לקראת תחילת הזרמת גז ב-2020. ההשקעה בפיתוח עד תחילת הזרמת הגז מוערכת ב-1.3-1.5 מיליארד דולר.

על פי התחזית הטובה ביותר, מאגרי כריש ותנין מכילים 76 מיליארד מ"ק גז טבעי ( BCM ) ועתודות בשווי של כ-41 מיליון חביות נפט. בסך הכול מדובר בכמות שוות ערך לכ-531 מיליון חביות נפט.

תכנית הפיתוח העיקרית של מאגר כריש כוללת קידוח של שלוש בארות, באמצעות מתקן צף להפקה, אחסון ופריקה ( FPSO ) שיוקם כ-90 קילומטר מהחוף, וכן הנחת צינור עד למסוף שתקים הממשלה מול חופי חדרה. פיתוח מאגר תנין, שיבוצע בשלב השני, יכלול קידוח של שש בארות שיחוברו למתקן ה- FPSO .

מתקן ה-FPSO הוא בעל יכולת הפקה של כ-400 מיליון מטר מעוקב ליום. באנרג'יאן אומרים כי הפיתוח בטכנולוגיה זאת יאפשר למקסם את הפקת העתודות, לצמצם את הנזקים הסביבתיים, ולטפל בתוצרים הרחק מהחוף, תוך צמצום הצורך במתקנים חופיים.

לדברי יו"ר ומנכ"ל קבוצת אנרגי'אן, מתיוס ריגאס, "הגשת התכנית מהווה צעד חשוב נוסף בדרך למטרה הגדולה יותר שלנו: ליצור תחרות בשוק הגז הטבעי הישראלי, לטובת הצרכנים ולטובת כלכלת ישראל... בהמשך להסכמי מכירת הגז שנחתמו עם החברות דליה אנרגיה ואור אנרגיה לאחרונה, אנחנו נמצאים במגעים עם כל הלקוחות הפוטנציאלים הקיימים".