נעילה מעורבת בבורסה; מניות הפארמה בלטו לחיוב

מגמה שלילית בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט ■ בזק המשיכה לרכז עניין רב על רקע פשיטת רשות ני"ע על משרדיה בחשד לעבירות ניירות ערך ■ מדריך השקעה במניות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע ירידות השערים בבורסות אירופה ועליות במדדי וול סטריט. אמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה שלילית. 

 

לאחר העלאת ריבית נוספת בארה"ב בשבוע שעבר, השנייה ב-2017, ממשיכים בשווקים לנסות להבין האם תיתכן העלאת ריבית נוספת על ידי הפד השנה. נשיא שלוחת הפד בשיקגו, צ'רלס אוונס, אמר השבוע כי ייתכן כי הפד סיים עם העלאות הריבית השנה. לדבריו, הוא תומך במדיניות של העלאות ריבית "בהדרגה".

במקביל, העיניים נשואות לאירופה שם נפתח שלשום המו"מ על תנאי הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי במסגרת מהלך הברקזיט. לאחר כשלון מפלגת השלטון של תרזה מיי בבחירות, עולות הערכות כי האיחוד האירופי יכתיב את התנאים ליציאה של בריטניה, וללא רוב בפרלמנט, היא לא ממש תוכל לעמוד על רגליה האחוריות.

המניות בקבוצת בזק , כולל אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס , הוסיפו לרכז עניין לאחר שנפלו אתמול במחזורי מסחר גדולים על רקע הודעת רשות ני"ע כי פשטה על משרדי בזק בחשד לעבירות ניירות ערך. שאול אלוביץ' ובכירים נוספים נחקרו אתמול במשך שעות ארוכות.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של יותר מ-20 מיליון דולר מלקוח באפריקה לאספקת מערכות מסוג J-Music DIRCM אינפרה-אדום להגנה עצמית מפני טילים, למטוס VIP מסוג Gulfstream G650. החוזה יבוצע על פני שנה אחת.

פלוריסטם  דיווחה אמש כי משקיע סיני אשר היה אמור להשקיע בה 30 מיליון דולר (Innovative Medical), נסוג מן העסקה. זאת לאחר שבדצמבר האחרון דווח על דחייה בהשלמת העסקה (שנחתמה באוקטובר אשתקד). 

מניות הפארמה ריכזו עניין ורשמו עליות. נציין את טבע , מיילן  ו-פריגו .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]