רשות ני"ע: אבי גבאי לא מבוקש לחקירה בפרשת אלוביץ'-בזק

(עדכון) - גבאי, שכיהן כמנכ"ל בזק בשנים 2007-2013, צייץ הבוקר מסר בטוויטר "למתחרים שחוגגים ולכל מי שמודאג"

אבי גבאי/ צילום: דוברות הכנסת
אבי גבאי/ צילום: דוברות הכנסת

רשות ניירות ערך פרסמה היום בצוהריים (ד') הודעה לפיה אבי גבאי, שמתמודד כיום על ראשות מפלגת העבודה ושכיהן כמנכ"ל בזק בשנים  2007-2013, לא מבוקש ולא יתבקש בהמשך לחקירת הרשות בעניין פרשת אלוביץ'-בזק. למעשה, מדובר בהכחשה גורפת לגבי אפשרות זימונו של גבאי לחקירה בעקבות החקירה המתנהלת.

מאתמול, עת היוודע דבר החקירה, הרשת מוצפת במידע לפיו גבאי היה שותף בעסקאות שנחקרות כעת ונתן יד לכאורה לעסקאות בעלי העניין שבוצעו בבזק. בהודעת רשות ני"ע מהיום, מובהר חד משמעית כי החקירות עוסקות באירועים שהתרחשו לאחר תום כהונתו של גבאי, ואי לכך גבאי לא נדרש לחקירה. מכתב הרשות חתום על ידי עו"ד ערן שחם-שביט.

אבי גבאי / צילום: רשות ניע
 אבי גבאי / צילום: רשות ניע

הבוקר צייץ גבאי בחשבון הטוויטר שלו: "למתחרים שחוגגים ולכל מי שמודאג עסקת יס שבכותרות התקיימה כ-3 שנים לאחר שסיימתי את תפקידי בבזק". 

העיתונאי יואב יצחק דיווח אתמול בערב, כי גבאי נדרש לחקירת רשות ניירות ערך בפרשת בזק-אלוביץ', בה נחקר גם שאול אלוביץ'. בידיעה לא התפרסמה תגובתו של גבאי וכעת, כאמור, מתפרסמת לידיעה הכחשה גורפת מצד הרשות. 

חקירת רשות ניירות ערך בעניין בזק-אלוביץ' נמשכה הבוקר, לאחר שאתמול בשעות הקטנות של הלילה שוחררו הנחקרים לבתיהם.  מלבד שאול אלוביץ', יו"ר דירקטוריון בזק, נחקרו ועוכבו לחקירה, מנכ"ל yes רון אילון, סמנכ"ל הכספים של yes מיקי ניימן, ובנו של אלוביץ', אור אלוביץ'.