"נצית את עצמנו": עשרות נכים חוסמים את הגישה לנתב"ג

מחאת הנכים על גובה הקצבאות נמשכת עם חסימת הכניסה לנמל התעופה בן גוריון מכביש ירושלים-תל אביב ■ המשטרה קוראת לנהגים להיכנס מכביש לוד-פתח תקווה, בגלל עשרות המפגינים שבמקום

נכה כסא גלגלים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נכה כסא גלגלים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עשרות נכים ותומכים במאבקם להעלאת הקצבאות חוסמים הבוקר (ד') את אחת הכניסות לנמל התעופה בן גוריון. מהמשטרה נמסר כי בשל חסימת כביש הגישה, מומלץ לנוסעים להיכנס לנמל מכביש לוד-פתח תקווה (כביש 40). יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורבי, איימה כי "הבאנו סולר, נצית את עצמנו אם צריך", וסיפרה כי קשרו את כיסאות הגלגלים בשלשלאות אחת לשנייה.

נהגת שנקלעה לזירת ההפגנה זעמה על חסימת הכביש. "אף אחד לא הודיע לנו על זה, זה בלתי נסבל", אמרה.

שלשום קטעו נציגי הנכים דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, לאחר שנתקלו בנוכחות חסרה של נציגי ועדת שמחון ו משרד האוצר במהלך דיון שעסק בעניינם בוועדת השקיפות. בתגובה להיעדר חברי הכנסת מהקואליציה, נכנסו הנכים לאולם בו התקיימה במקביל הוועדה בראשות ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ומחו על קצבתם הנמוכה והעיכוב בשיפור תנאיהם.

"ועדה אחרי ועדה - מריחה אחרי מריחה. היינו בוועדת השקיפות, אין עם מי לדבר אז באנו לכאן", אמר יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, שהסיט את הדיון. אולם היו"ר אלאלוף קטע את פרידמן: "אנחנו עובדים יד ביד עם הנכים. אני מבקש לאפשר דיון על נושאים נוספים, שבחלקם גם נוגעים לכם. אל תפריע לנו בשלב זה, אנחנו לא נענה לך ולא נתייחס אליך עכשיו", אמר.

מנגד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ניסתה להגן על יו"ר הארגון וטענה כי "הוא בסך הכול רוצה לדעת מה כוונותיו של שמחון".