לאחר בדיקת נאותות: המשקיע הסיני נסוג מההשקעה בפלוריסטם

אינובייטיב מדיקל הייתה אמורה להשקיע 30 מיליון דולר בחברת תאי הגזע ■ מנכ"ל פלוריסטם, יקי ינאי: "לא הרגשנו שיש טעם להשאיר את ההסכם פתוח"

חברת תאי הגזע פלוריסטם  הודיעה היום (ד') כי Innovative Medical הסינית, אשר הייתה אמורה להשקיע בה 30 מיליון דולר, נסוגה מן העסקה. זאת לאחר שבדצמבר דווח על דחייה בהשלמת העסקה שנחתמה באוקטובר. פלוריסטם פרסמה את ההודעה אתמול אחרי סגירת המסחר בארה"ב והמניה ירדה ב-5.3% במסחר שלאחר הסגירה. החברה נסחרת לפי שווי של כ-430 מיליון שקל.

פלוריסטם ציינה בהודעתה עם דחיית העסקה ובהודעתה הנוכחית, כי הסיבה לדחיה וכעת ביטול העסקה היא שינויים ברגולציה הסינית הקשורים בהוצאת הון מן המדינה. בהודעתה על דחיית העסקה באוקטובר, ציינה אינובייטיב כי סיבת הדחיה היא הקושי להשלים את בדיקת הנאותות תוך זמן קצר וכן גורמי מאקרו בשוק הבינלאומי. בהודעתה הנוכחית על ביטול העסקה, מציינת אינובייטיב כי החליטה לסגת מהעסקה לאחר שהשלימה את בדיקת הנאותות.

לדברי מנכ"ל פלוריסטם, יקי ינאי: "גם בדיווח שלנו ציינו כי המגבלות לגבי הוצאת מט"ח מסין לא צפויות להיפתר בקרוב, ולכן לא הרגשנו שיש טעם להשאיר את ההסכם פתוח. הם מאוד אוהבים את הטכנולוגיה והשקיעו לא מעט בבדיקת הנאותות והדלת פתוחה אם יהיה שינוי ברגולציה הסינית, אבל לא נראה שזה הכיוון כרגע".

אינובייטיב הייתה אמורה להשקיע במניות פלוריסטם בפרמיה של 15% על מחיר השוק. שווי החברה היה אז 476 מיליון שקל (גבוה בכ-10% מהנוכחי) ובעקבות הדיווח אודות העסקה חצה שווי החברה את רף החצי מיליארד שקל.

ניסוי מתקדם בטיפול בכלי דם

בקופת פלוריסטם  היו כ-34 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2017. היא השתמשה ב-13 מיליון דולר ב-9 החודשים שלפני פרסום דוח זה (מסיבות היסטוריות, פלוריסטם מדווחת על-פי שנה מוסטת ודוח הרבעון הראשון של 2016 נחשב לדוח הרבעון השלישי בשנה "פלוריסטמית").

החברה יצאה לפני כחודש (אך טרם דיווחה) לניסוי שלב III בטיפול בחסימות כלי דם בגפיים, שאותו היא מנהלת באופן עצמאי. תוצאות ביניים צפויות תוך שנתיים ותוצאות מלאות תוך שלוש שנים. ניסויים מסוג זה מהווים לרוב את ההוצאה הגדולה ביותר של חברה מסוגה של פלוריסטם ויכולים לעלות עשרות מיליוני דולרים (החברה קיבלה מענק של 8 מיליון דולר מהאיחוד האירופי למימון הניסוי).

בינואר היא דיווחה גם על גיוס החולה האחרון לניסוי קליני שהיא מבצעת עם שותפה הקוריאנית בתאי גזע לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים, הגורמות לצליעה לסירוגין (כלומר חסימות ברמה בינונית). התוצאות צפויות בתחילת 2018.