אלטיס של פטריק דרהי תתחיל להיסחר היום בניו יורק

אתמול הושלם תמחור ההנפקה ומחיר המניה נקבע על 30 דולר, בהתאם לטווח המחירים המבוקש על-ידי החברה ■ שווי השוק של החברה יהיה כ-22 מיליארד דולר

פטריק דרהי / צלם: אלון רון
פטריק דרהי / צלם: אלון רון

חברת התקשורת Altice USA שבשליטת פטריק דרהי, הבעלים של הוט הישראלית, תתחיל היום להיסחר בבורסת ניו יורק. אתמול הושלם תמחור ההנפקה ומחיר המניה נקבע על 30 דולר, בהתאם לטווח המחירים המבוקש על-ידי החברה. שווי השוק של החברה יהיה כ-22 מיליארד דולר.

התמורה שתגיע לידי אלטיס USA תהיה כ-362 מיליון דולר, ואילו בעלי מניות קיימים בה - קרן הפנסיה הקנדית CPPIB וקרן הפרייבט אקוויטי BC Partners - מוכרים מניות בתמורה לכ-1.6 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה השנייה בגודלה השנה בוול סטריט, אחרי הנפקת חברת האינטרנט סנאפ.

החתמים המובילים בהנפקה הם ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי, סיטי גרופ וגולדמן זאקס. לצדם פועלים גם בנק אוף אמריקה, ברקליס, BNP Paribas, קרדיט אגריקול, דויטשה בנק, RBC, Scotiabank, סוסייטה ז'נרל ו-TD Securities.

אלטיס USA היא חברת תקשורת המספקת טלוויזיה בכבלים, אינטרנט, טלפוניה ב-21 מדינות בארה"ב. לחברה יש כיום כ-4.9 מיליון לקוחות. אלטיס USA היא למעשה החטיבה האמריקאית של חברת אלטיס N.V, שהוקמה, מנוהלת ונשלטת על ידי דרהי, וגם הוט היא חלק ממנה.

ב-2016 הסתכמו הכנסות אלטיס USA בכ-9.2 מיליארד דולר פרו-פורמה - מתוכם 4.2 מיליארד מהשוק הפרטי, והשאר מהשוק העסקי. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות של אלטיס USA היה באותה שנה כ-722 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה כ-3.4 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון של 2017 ההכנסות הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר - עלייה של 1.4% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות צומצם ב-59.8% ל-76.4 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם עלה ב-26.6% לכ-942 מיליון דולר. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה כ-464 מיליון דולר, לעומת סך החוב שלה שהגיע ל-24 מיליארד דולר, רובו לטווח ארוך.