שדרוג בהמשכים: מיני-מבחן לפולקסוואגן גולף 2017

הגולף המחודשת היא לא החזקה והמאובזרת בפלח שלה, אבל מביאה יתרונות הנדסיים במקומות החשובים

הערך "ססטוס לשקל" רחוק מאוד מלהיות מדד אמפירי מדויק, וספק אם תיתקלו בו במבחני דרכים תקניים בחו"ל. למרות זאת, זהו אחד הערכים הצרכניים החשובים ביותר בשוק הרכב הישראלי. בשפה מעשית פירושו "מה המחיר הנמוך ביותר שאני צריך לשלם כדי שהשכנים/חברים יחשבו שהרכב שאני נוסע בו הוא יקר ויוקרתי יותר מכפי שהוא באמת".

פולקסווגן גולף היא בהחלט אחת המובילות במדד הזה. למרות שדגם הבסיס שלה עולה כיום כמו יונדאי I30 ושות', וב"אפס קילומטרים" פחות מזה, היא נהנית בישראל מתדמית של רכב פרימיום - זכר לימים בהם עלתה הון קטן ופנתה לקהל בורגני מדושן.

בסטטוס המשודרג קל היה להבחין בנסיעת המבחן שלנו במודל 2017 המחודש. למרות שעיצוב הרכב עבר רק שינויים קלים בפנסים, בפגושים ובגריל, ולמרות שנסענו בדגם הבסיס, הוא זכה להתעניינות לא מעטה מצופים בטווח גילים רחב ונאלצנו גם לנגב לא מעט טביעות אצבע מהחלונות. בהחלט לא תופעה טיפוסית למכוניות בפלח הזה.

ואם כבר בענייני עיצוב וסטטוס עסקינן, היינו ממליצים ליבואן לגלות קצת יותר נדיבות ולהיפטר מחישוקי ה-15 אינץ' מהתקנה מקומית, עם צמיגים בחתך מגוחך של 65'', הכלולים במפרט של דגם הבסיס. גם תוספת של אלפי שקלים עבור צבע מטאלי, חיישני רוורס ומערכת מובליאיי היא שריד מהעבר. שנות ה-90 חלפו לבלי שוב וזו לא דרך להתייחס למכונית הייצוגית ביותר של המותג.

תא הנוסעים עבר כמה שינוי עיצוב קלים אבל חשובים. מערכת המולטימדיה המקורית נראית כעת הרבה יותר איכותית ויוקרתית מהמסכים הקטנטנים של המודל היוצא, ולמרות שהיא עדיין דלה באפליקציות "מבית החרושת", היא מאפשרת לשקף את המסך של טלפונים חכמים - לטובת "מערכת ניווט לעניים". איכות החומרים והגימור נראית ומרגישה בדרגה אחת מעל ההיצע המשפחתי הטיפוסי בפלח.

בחו"ל מציעה הגולף גם לוח מחוונים "וירטואלי" על בסיס מסך LCD רחב. אצלנו זו אופציה של כמעט 7,000 שקלים. לא היו לנו תלונות לגבי הלוח האנלוגי התכליתי של הגולף, אבל היינו שמחים לקבל כוונון יותר ידידותי למושבים ואולי גם התנעה באמצעות כפתור. מערכות הבטיחות האקטיביות של המודל המחודש עדכניות וכוללות בלימה אוטומטית ובקרת שיוט אקטיבית. מנגד, מצלמה אחורית מקורית מצריכה תוספת של 1,900 שקל. מרחב הפנים היעיל לא השתנה והמושב האחורי יאכלס ללא קושי שני מבוגרים בגובה 1.8 מ'. גם תא המטען מרווח ושימושי.

החידוש החשוב ביותר במסגרת מתיחת הפנים של הגולף 2017 הוא מנוע TSI חדש וחדיש בנפח 1.5 ליטר, עם הספקים של כ-150 כ"ס ו-130 כ"ס, שבפיתוחו הושקע הון עתק, ותיבת DSG חדשה לגמרי בחלק מהדגמים. שני החידושים הללו יגיעו לארץ רק לקראת סוף השנה ובינתיים נמכרת גרסת הבסיס של הגולף עם ה-1.4 ליטר טורבו המוכר, בהספק 123 כ"ס.

ההספק אולי לא נשמע מרשים אבל עם משקל עצמי מזערי ושפע של מומנט הוא מעניק למכונית תחושה נמרצת ואפילו ספורטיבית, שמשתקפת בדחף בריא בעליות ותאוצה של 9.1 שניות מאפס ל-100 קמ"ש.

תיבות ה-DSG הקודמות התאפיינו באחת מעקומות הלמידה הארוכות והיקרות בהיסטוריה האוטומוטיבית, ולמרות שתיבות הדור החדש טרם עשו עלייה, שמחנו לגלות שהמודל המחודש מצויד בתוכנה משודרגת שמציגה תגובה רהוטה וליניארית יותר בכל המצבים, כולל שיוט עצבני בפקקים. למרות גילה המתקדם, זו יחידת הנעה אולטרה חסכונית ולא התקשינו להשיג 16 קילומטר לליטר בנהיגה די אגרסיבית.

באגף הדינמי אין הפתעות. זו הגולף המוכרת עם ספיגת זעזועים מהטובות בשוק, כולל על בורות ורמפות הרעדה קשוחות. היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות משובחת, נטיית הגוף בפניות מרוסנת היטב וההגה מספק היזון חוזר ראוי גם לנהיגה שאפתנית על כבישים מאתגרים.

בשורה התחתונה, ב-132 אלף שקלים, לפני מבצעים והנחות, מקבלים לא מעט הנדסה גרמנית עילית, שמתמקדת בנקודות חשובות כמו נוחות נסיעה, חיסכון בדלק וביצועים. כולנו תקווה שהחברה תאמץ בגולף את מדיניות "הכל כלול" כמו רוב מתחרותיה בפלח.