"ביבי ושריו בטוחים שהבוחרים ילדים בני 8 שרוצים ללכת מכות"

יאיר לפיד, הבוקר בכנס הרצליה: "בחמש וחצי שנים שאני בפוליטיקה פגשתי יותר עבריינים מורשעים מאשר בכל ימי חיי"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

"בחמש וחצי שנים שאני בפוליטיקה פגשתי יותר עבריינים מורשעים מאשר בכל ימי חיי קודם לכן. נכון שנחקרים ושחיתויות תמיד היו, אבל פעם הם לפחות התביישו. היום הם תוקפים בחזרה. מאיימים על בית המשפט העליון, מאיימים על שלטון החוק, מאיימים על חופש הביטוי".

כך אמר הבוקר (ה') יאיר לפיד, יו"ר סיעת יש עתיד ומנהיג, בנאום בכנס הרצליה שכל כולו מתקפה חריפה ביותר על התרבות השלטונית השלטת ועל ראשי השלטון, בראשם ראש הממשלה ושריו. עליהם אמר לפיד: "כל מי שמעז לחקור אותם - עיתונאי, שוטר, פרקליט - הוא בוגד, הוא פוליטי, מותר לעצור אותו בכל דרך. יש סיבה לכך שהפוליטיקאים שלנו, האנשים מתיימרים להנהיג את עם ישראל, מתנהגים בצורה כזו: כי זה משתלם להם. הם לא משלמים על זה שום מחיר - פוליטי או ציבורי. התקשורת מתגמלת אותם. כגודל העלבון, גודל הכותרת. זו עסקה שחוקיה ברורים. פוליטיקאים שמוכנים להשפיל פוליטיקאים אחרים יוזמנו לאולפן, יקבלו זמן שידור, יקבלו כותרת. מי שרוצה חשיפה יודע שזו הדרך. תתנפל על מישהו. תפרק מישהו לגורמים בשידור חי. הכי חשוב - תעליב. תעליב בני אדם, תעליב מי שחושב אחרת ממך, תעליב דתות, אין קיום תקשורתי ופוליטי מעל לחגורה, רק מתחת".

בהמשך נאומו תהה לפיד: "את מי זה מייצג? זה הליכוד? בגין לא היה כזה. דוד לוי לא היה כזה. מצביעי הליכוד לא כאלה. את מי מייצגת תחרות העלבונות של הפריימריז בעבודה? את בן גוריון? הוא היה זורק אותם מהמפלגה. את כל התשעה...

"השרה הכי צעקנית בממשלה היא גם השרה הכי פופולרית בממשלה. כשהיא גוררת את צה"ל והרמטכ"ל לבוץ הפוליטי, היא רק מרוויחה נקודות. חבר כנסת אלמוני התפרסם פתאום מפני שאיים לעלות על בית המשפט העליון עם D9. חבר הכנסת שצעק על הורים שכולים, נעלב שלא קידמו אותו לשר.

"זה לא בא מלמטה. העם הוא לא כזה. העם נגד גזענות והילדים שלו מתנדבים ב'כנפיים של קרמבו' כדי לעזור לאנשים עם מוגבלויות. זה בא מלמעלה. הכי מלמעלה. זה בא מהממשלה. יש לנו ממשלה שהדמוקרטיה משעממת אותה, שהדמוקרטיה נראית לה כמו משחק לחלשים.

"לשקר זה מנצח. להעליב זה מנצח. לפרק את החברה הישראלית זה מנצח. מה שקורה בשנתיים-שלוש האחרונות הוא לא תקלה ולא טעות. זו שיטה . זה תהליך מואץ - ומכוון - של הרס. זה תהליך מכוון של פיצול ושיסוע שיש מאחוריו הגיון פוליטי. הקיצוניות היום לא בשוליים - היא בממשלה. היא חלק מהממשלה. היא השפה שבה הממשלה משתמשת.

"אנשי הקואליציה הגיעו למסקנה שהם יהיו בשלטון לנצח. אם משהו יאיים על שלטונם, על הבחירה בהם, הם ישלפו את השבטיות, את האלימות, את הגזענות, את השנאה ואת הפחד, והם ינצחו שוב. הם הגיעו למסקנה שהבוחרים הם ילדים בני שמונה שרוצים ללכת מכות. אז אם הם ידברו אליהם ברגע הנכון כמו אל ילדים בני שמונה שרוצים ללכת מכות, הם ינצחו. מרגע שזה מה שהם חושבים - הם הסירו כל רסן. אין שום מגבלה יותר. לא בית המשפט העליון, לא הדמוקרטיה, לא האדיבות הבסיסית בין בני אדם שיש להם דעות שונות".