אור לגויים: מוצרי וידיאו ואודיו חדשניים לשוק הארגוני

תערוכת האודיו-וידאו וציוד התצוגה המקצועי InfoComm היא המקום הנכון לזהות בו את החידושים האחרונים בתחום

תערוכת האודיו-וידאו וציוד התצוגה המקצועי InfoComm, שנערכה בשבוע שעבר בפלורידה, היא המקום הנכון לזהות בו את החידושים האחרונים בתחום. הסיבה היא שהשוק המקצועי והארגוני רגיש פחות למחירים ושואף כל הזמן לשיפורים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, שאותם ניתן להמיר ישירות להישגים תחרותיים. זאת בשעה, שהשחקנים בשוק הצרכני נאבקים כיום מול הסינים בשיניים וציפרניים על כל דולר של רווח ו"מתאבדים" עם מחירי הפסד. גם השנה התערוכה לא אכזבה עם שלל חידושים מאירי עיניים, תרתי משמע.

מצלמה אינטליגנטית לשיחות ועידה

"מצלמות 360", עם יכולת צילום היקפית, שמתאימות לתצוגת מציאות מדומה (VR), הפכו ללהיט בשוק מצלמות הטיולים והאקסטרים עד שמישהו הגה את הרעיון לגייס אותן גם לטובת חדרי הישיבות והדיונים. המוצרים "הניהוליים" הראשונים שמוצעים בפלח הזה מאפשרים להעניק ממד צפייה טבעי והיקפי לשיחות ועידה מרובות משתתפים, שנמצאים באתרים מרוחקים, ודוגמה עדכנית היא המצלמה Meeting Owl שהושקה החודש.

גובהה פחות מ-30 סנטימטר והיא מצוידת בחיישן וידאו היקפי, מעבד מהיר מבית קוואלקום, מערך של שמונה רמקולים ותוכנה חכמה לזיהוי פנים ותנועה, שמזהה אוטומטית דוברים פעילים ומתמקדת בהם. המצלמה יכולה לזהות עד שלושה דוברים בו זמנית ולהציג אותם על מסך מפוצל דינמי, שמשתנה בהתאם לכמות הדוברים. המצלמה גם יוצרת תמונה פנורמית של כל חדר הישיבות, ללא צורך ב"הדבקה" של קטעי וידאו נפרדים, ומעניקה תחושה של "ישיבה בתוך החדר". היא מחוברת לרשת באמצעות רכיב Wi-Fi מובנה ומתממשקת לאפליקציות פופולריות כמו 'זום', גוגל HANGOUT וכדומה כדי לאפשר השתתפות/צפייה גם ממכשירים ניידים. המחיר כ-800 דולר.

מקרנים (1): תאורה היברידית חסכונית

מקרן המצגות הוותיק הוא אביזר חובה בכל חדרי הישיבות מזה שנים רבות, אולם הטכנולוגיה שלו מתקדמת כיום בקפיצות גדולות. אחד החידושים בענף הוא ביטול הצורך בנורות ובפילטרים, שזקוקים להחלפה תקופתית, והמרתם במקורות הארה קבועים ומאריכי ימים.

דוגמה אחת היא המקרן החדש UT311WN של קסיו, שהוצג החודש. המקרן שייך לקטגוריה של מקרני "השלכה קצרה", כלומר כאלה, שניתן להציב אותם במרחק קצר מאוד מהמסך, הקיר או המדיה עליה מקרינים את התמונה.

מקור התאורה הייחודי הוא "מנוע תאורה" שממזג בין אור LED לאור לייזר ויכול לשרוד למעלה מ-20,000 שעות עבודה - מחזור החיים הטיפוסי של מקרנים. ההקרנה היא ברזולוציה של WXGA (1280x800), עם רמת תאורה מרשימה של 3,100 לומן ויחס קונטרסט גבוה. אלה מאפשרים הצגת וידאו ותוכן HD ממחשב או ממקורות אחרים באמצעות חיבור פיזי או מתאם אלחוטי מובנה. ההקרנה היא על מסכים בגודל בין 50 ל-100 אינץ' והמכשיר מתאפיין בצריכת חשמל נמוכה יחסית. כל העסק שוקל קצת פחות מ-6 קילו.

מקרנים (2): וידאו 4K במחירים נגישים

מי שלא מסתפק במצגות של HD וחייב להמם את הנוכחים בחדר עם תמונות ומצגות ברזולוציה של 4K צריך להצטייד ב"תותחים כבדים" - מקרנים ארגוניים מקצועיים. עד לא מזמן מקרנים טיפוסיים כאלה עלו חמש ספרות בדולרים, אולם אימוץ טכנולוגיות לייזר מתקדמות ועיבוד נתונים מאפשר כיום לחתוך את המחיר דרמטית.

דוגמה אחת הוא המקרן החדש UHZ65, שנחשף בשבוע שעבר באינפוקום. המקרן עולה 5,000 דולר ומציע ביצועי 4K מלאים. הוא עושה שימוש במקור תאורה של לייזר-פוספור כדי להקרין תכנים ברזולוציה של 3480x2160 עם עוצמת תאורה של כ-2,800 לומן ויחס קונטרסט של 1 ל-1.5 מיליון. הוא מטפל בפורמטים מתקדמים של וידאו כגון HDR10, מצויד בזום אופטי רציני ובחיבורים עדכניים, שיכולים להעביר אליו תכנים בקצב של עד 18 ג'יגה-ביט לשנייה. גם אופטומה מבטיחה מחזור חיים של לפחות 20 אלף שעות עבודה למקור התאורה.

קיר וידאו עם מגע ומסכים שקופים

ארגונים גדולים, כמו מוסדות מחקר ומוסדות ממשלתיים, לא מסתפקים במסכי הקרנה מקובלים אלא משקיעים ב"קיר וידאו", עליו ניתן להציג בו זמנית מקורות חזותיים שונים. החדישים בתחום הזה מתמקדים כיום בממשק האנושי וחברת Leyard הציגה בתערוכה את מה שלטענתה הוא "קיר הווידאו" הראשון, שניתן להפעיל באמצעות קלט מגע ללא צורך בכיסוי זכוכית על שטח ההקרנה. המסכים מהסדרה החדשה, בגדלים בין 108 אינץ' ל-196 אינץ', משתמשים במשטחי מגע חדשניים מבוססי LED כדי לאפשר עד 32 נקודות מגע על המסך ללא התחממות וללא בלאי. המחירים טרם פורסמו.

ואילו LG החליטה להמציא קטגוריה חדשה של מסכי תצוגה מקצועיים והציגה את מה שהיא מכנה "פילם LED שקוף". המסכים שלה עשויים מחומר שקוף ייחודי בעובי 0.8 מ"מ, שלתוכו מוטמעות יחידות LED. המטרה היא למשוך תשומת לב לתכנים, תצוגות וחלונות ראווה. למרות, שאת התוכן ניתן להציג בינתיים בגווני אפור וברזולוציה נמוכה יחסית, הבהירות גבוהה מספיק לתצוגה תחת אור יום מלא. המסכים מתוכננים כך שניתן להדביק אותם לכל משטח זכוכית קיים באמצעות פילם הדבקה שקוף וניתן לעצב אותם בצורות חריגות. את מערכת הבקרה, ששולטת בתכנים המוצגים, אפשר לחבר לעד 24 מסכי תצוגה בו זמנית.

טובים המשקפיים מהמסך

חברות אחרות מנסות למשוך את השטיח מתחת לשוק המסכים והמקרנים המקצועיים וטוענות, כי ניתן להחליף אותם כיום בחוויית צפייה אישית, באמצעות משקפי VR ו-AR שמציעות גמישות רבה יותר.

דוגמה אחת הן "המשקפיים החכמים" מדגם BT-350 שהציגה בתערוכה אפסון. בדומה למוצרים שמיועדים כיום לשוק הגיימרים והחובבים, מסוגלים המשקפיים לשלב בין תוכן וירטואלי לבין החלל האמיתי בחדר. אולם כאן החומרה היא HIGH-END והיא כוללת מסכים ממוזערים בטכנולוגיית OLED וחיישני תנועה מדויקים, שעוקבים גם אחרי תנועת העיניים והראש של המתבונן וגם אחרי הסביבה וחוסכים את הצורך בתפעול ידני.

התוכנה המובנית תומכת באפליקציות עדכניות על בסיס אנדרואיד, כולל לתצוגת 360, וכל העסק מחובר למקור הוידאו באמצעות בלוטות' ורשת אלחוטית. לחילופין ניתן לחבר את המשקפיים למערכת מרכזית באמצעות חיבור USB ולשלוט על התוכן שמועבר לכמה יחידות בו זמנית. מסך הצללה מאפשר להשתמש במשקפיים גם בשטח פתוח וכל יחידה כוללת סוללה נטענת, שמספיקה לעד 6 שעות פעולה, וחריץ לכרטיס זיכרון. המחיר ליחידה נע סביב 1,400 דולר.