מנכ"לית בזק לאחר חקירתה: "ימים לא פשוטים עוברים עלינו"

(עדכון): מנכ"לית בזק בפנייה ישירה לעובדי החברההנדלר הצטרפה לרשימת הנחקרים בפרשה, הכוללת גם את בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' ומנכ"ל yes, רון איילון ■ פעלה בניגוד לאינטרס בעלי המניות בעסקת רכישת yes?

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, הצטרפה לרשימת הנחקרים במסגרת פרשת בזק-yes ע"י רשות ניירות ערך.

כפי שנחשף ב"גלובס", מפרוטוקול דיוני דירקטוריון בזק עולה כי הנדלר פעלה להעלות את שווי עסקת רכישת yes על ידי בזק, וטענה כי היא שווה לבזק 3 מיליארד שקל - בעוד שאנשי מריל לינץ' (בנק ההשקעות שייעץ בתהליך העסקה) שנכחו בדיון, גלעד רוזוליו ומארק דוהאן, טענו ששווי העסקה צריך להיות נמוך בהרבה.

מדברי סטלה בישיבת הדירקטוריון: "עשיתי כמה בדיקות, חברות טלקו עם טלוויזיה נסחרות לפי מכפיל של 5.6, בזק נסחרת לפי מכפיל של 6.6 כי יש לה 49% שהיא מחזיקה ב-yes. זה מעלה את השווי שלה, לפחות כך אני מפרשת, בהשוואה לחברות תשתית שמחזיקות בטלוויזיה ונסחרות במכפיל של 7.7. לדעתי, אם בזק תשלוט ב-yes ב-100%, היא תהיה זהה לחברות הכבלים שנסחרות לפי 8.5. יש פה פערים מאוד גדולים ולהערכתי התוספת בשווי החברה שבזק יכולה לקבל בעקבות הרכישה של 100% ב-yes היא 3.5-4 מיליארד שקל. בעיני זה נכס מאוד גדול".

בכך לכאורה, פעלה הנדלר בניגוד לאינטרס בעלי המניות בבזק, והתייצבה לימינו של בעל השליטה אלוביץ'.

בהמשך לחקירתה, פנתה היום הנדלר במסר לעובדי החברה דרך עמוד הפייסבוק האישי שלה: 

"ימים לא פשוטים עוברים עלינו בבזק, מאז החלה החקירה (...) אתם וודאי ערים לחקירה של הרשות לניירות ערך. חשוב לי לפנות אליכם, על מנת להדגיש כי החקירה המדוברת אינה משפיעה על הפעילות של החברה. נמשיך לפעול באותה המחוייבות כדי לעמוד במשימות שלנו בכל ההיבטים: החל בפיתוח התשתיות, דרך השקעה בחדשנות ובשירותים מתקדמים וכלה בשירות הלקוחות שלנו.

"מוטלת עלינו האחריות לשמור על המובילות של בזק ולהמשיך ולהעניק שירות מצויין ללקוחותינו הפרטיים והעסקיים.
אנחנו עובדי בזק ידענו משברים מסוגים שונים במהלך השנים, ותמיד הצלחנו לצאת מהם מחוזקים. אני משוכנעת כי כך יהיה גם עתה".