בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע פסגת האיחוד

היום פורסמו באירופה נתוני מדד מנהלי הרכש לתחומי התעשיה והשירותים של גוש האירו לחודש יוני ■ המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

שוקי המניות של אירופה ננעלו היום (ו') בירידות, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט. הנפט ממשיך לעמוד במוקד ונסחר ביציבות, לאחר שאתמול נרשם תיקון למעלה במחירים שרשמו ירידה חדה בשבועיים האחרונים. 

 

פסגה בת יומיים של מועצת האיחוד האירופי נפתחה אתמול. בפסגה דנים מנהיגי אירופה בעיקר במצב הבטחוני המעורער באיחוד ובדרכים השונות לטפל באיומי הטרור, זאת לצד תהליכי הגלובליזציה הנשחקים ושינויי האקלים.

היום פורסמו באירופה נתוני מדד מנהלי הרכש לתחומי התעשיה והשירותים של גוש האירו לחודש יוני. ה-PMI של התעשייה עמד על 57.3 נק' לעומת צפי ל-56.9 נק' וזה של סקטור השירותים עמד על 54.7 נק' לעומת צפי ל-56.2 נק'.

בארה"ב יתפרסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש למגזרי השירותים והתעשייה לחודש יוני, שצפויים לעמוד ברמה של 53.9 נק' ו-53.1 נק' בהתאמה. לאחר מכן יפרסם נתון מכירות של בתים חדשים.

באסיה נרשמה היום מגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

 

בסין רשמו המדדים עליות קלות לאחר ירידות בבוקר על רקע דרישות של הרגולטור במדינה מהבנקים לגבי החשיפה לסיכונים שהם נטלו במתן הלוואות לרכישת נכסים מחוץ לסין.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה איטית בלבד בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, ככל שימשכו, תומכות במעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. עליה בסביבת הריבית עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים.

עוד אומרים בלאומי כי "אנו ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".