נתניהו: 280 מיליון שקל לחיזוק היחסים בין ישראל והודו

לפי החלטה שתעלה בממשלה, תוקם קרן משותפת לעידוד תאגידים ישראלים והודים ■ יצולם סרט של תעשיית הסרטים ההודית (בוליוודית) בישראל לעידוד התיירות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

הממשלה צפויה לאשר היום (א') החלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחיזוק הקשרים של ישראל עם הודו בהיקף כספי של 280 מיליון שקל, לקראת ביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ועם ציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין הודו לישראל בישראל.

ההחלטה גובשה על-ידי צוות בין-משרדי רחב שכלל את מרבית משרדי הממשלה וגופים נוספים. היא שמה דגש על הרחבת הייצוא הישראלי להודו, העמקת שיתופי הפעולה בתחומי המים והחקלאות, עידוד השקעות ותיירות בישראל ויצירת שיתופי פעולה בתחומי האקדמיה והתרבות.

להלן עיקרי ההחלטה, כפי שנמסר ממשרד ראש הממשלה: 

■ הקמת קרן משותפת למדינות לעידוד תאגידים ישראלים והודים על בסיס חדשנות ומו"פ בהיקף של 140 מיליון שקל.

■ השקת מגוון כלי סיוע ליצואנים הישראלים להודו בהיקף תקציבי רחב.

■ צעדים להגדלה משמעותית של מספר התיירים ההודים בישראל בתוך ארבע שנים, בין השאר, על ידי צילום סרט של תעשיית הסרטים ההודית (בוליוודית) בישראל.

■ גיבוש פרויקט דגל משותף לממשלת ישראל והודו בתחום המים והחקלאות, תוך שיתוף פעולה עם הבנק העולמי וגופים פיננסים נוספים.

■ הרחבת שיתופי הפעולה האקדמיים ויצירת שיתופי פעולה בין סוכנויות החלל והסייבר.

לדברי רה"מ נתניהו, "היחסים בין ישראל והודו מתחזקים בשנים האחרונות באופן חסר תקדים. כלכלת הודו היא אחת הכלכלות הגדולות והצומחות ביותר בעולם. יש לנו אתגרים דומים במישורים רבים. הביקור של ראש ממשלת הודו מהווה צעד משמעותי נוסף בהידוק העבודה המשותפת, ובחיזוק השותפות האסטרטגית בין המדינות".