פתיחה חזקה למניית אלטיס USA עלתה ב-14% ביומיים

חברת התקשורת האמריקאית של פטריק דרהי גייסה כ-350 מיליון דולר בבורסת ניו יורק, ובעלי מניות שלה מכרו מניות בכ-1.5 מיליארד דולר נוספים

פטריק דרהי/ צילום:אלון רון
פטריק דרהי/ צילום:אלון רון

חברת התקשורת Altice USA החלה את דרכה כחברה ציבורית ברגל ימין, ולאחר שהונפקה בטווח המחירים המבוקש, מנייתה עלתה ב-14.3% בשני ימי המסחר הראשונים בבורסת ניו יורק. אלטיס USA נמצאת בשליטתו של פטריק דרהי, הבעלים של חברת התקשורת הישראלית הוט. החברה הונפקה במחיר של 30 דולר למניה, וביום שישי ננעלה במחיר של 34.3 דולר למניה, שמשקף לחברה שווי שוק של 26.2 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה השנייה בגודלה השנה בוול סטריט, אחרי הנפקת חברת האינטרנט סנאפ. לאחר ההנפקה מחזיקה בעלת השליטה בחברה, אלטיס של דרהי, ב-75% ממניות אלטיס USA.

ההנפקה כללה גיוס הון וכן הצעת מכר מצד שני בעלי מניות באלטיס - קרן הפנסיה הקנדית CPPIB וקרן הפרייבט אקוויטי BC Partners (שרכשה אשתקד את חברת כתר פלסטיק הישראלית).

היקף הגיוס לחברה עמד על כ-350 מיליון דולר (כ-343 מיליון דולר נטו, לאחר התשלומים לחתמים), ואילו שני בעלי המניות האמורים גרפו כ-1.5 מיליארד דולר נטו. את ההנפקה הובילו בנקי ההשקעות ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי, סיטי גרופ וגולדמן זאקס. לצידם פעלו גם בנק אוף אמריקה, ברקליס, BNP Paribas, קרדיט אגריקול, דויטשה בנק, RBC, Scotiabank, סוסייטה ז'נרל ו-TD Securities. לחתמים קיימת אופציה לרכוש מניות נוספות.

הסכום שגויס אמור לשמש את אלטיס לצורך פירעון חלק מאיגרות החוב שלה, שאמורות להיפרע בשנת 2025. מדובר בחוב בסך 2 מיליארד דולר, שנושא ריבית של 10.875%.

כבלים, אינטרנט וטלפוניה בארה"ב

אלטיס USA מספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, אינטרנט וטלפוניה ל-4.9 מיליון לקוחות ב-21 מדינות בארה"ב, והיא למעשה החטיבה האמריקאית של חברת אלטיס N.V, שהוקמה, מנוהלת ונשלטת על ידי דרהי. גם הוט היא חלק מקבוצה זו. לפני מספר שנים החליטה אלטיס להיכנס לפעילות בארה"ב והקימה את אלטיס USA, שרכשה שתי חברות כבלים אמריקאיות - את סאדנלינק, בעסקה של 9.1 מיליארד דולר, ואת Cablevision בעסקה של 17.7 מיליארד דולר, כולל חוב.

בשנת 2016 הסתכמו הכנסות אלטיס USA בכ-9.2 מיליארד דולר פרופורמה - מתוכם 4.2 מיליארד מהשוק הפרטי, והשאר מהשוק העסקי. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות של אלטיס USA היה באותה שנה כ-722 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) כ-3.4 מיליארד דולר.