סטלה הנדלר לעובדי בזק: "עובר עלינו גל עכור, הכולל ספינים"

"הגל הזה ילווה אותנו תקופה לא קצרה. ברור לנו שהאירוע הזה יהיה כואב ומתמשך, אך אנו משוכנעים שנצא ממנו מחוזקים"

בתוך הסערה סביב בזק , פרסמה הבוקר (א') מנכ"לית החברה סטלה הנדלר, מכתב לעובדי בזק. וכך היא כותבת: "עובדי בזק היקרים, גל עצום שוטף בימים אלו את בזק, בעקבות החקירה המתנהלת על ידי הרשות לניירות ערך. זהו גל עכור הכולל הרבה הערכות, מידע מעורפל וספינים של גורמים כאלו ואחרים. הגל הזה ילווה אותנו תקופה לא קצרה, והוא ודאי מעורר תחושות מאוד לא נעימות בקרב כולכם. בזק חווה מתקפה מאוד לא פשוטה, בה מוטחות טענות כנגדה. יחד עם זאת, אנחנו נחושים יותר מתמיד לשמור עליה ולאפשר לה להמשיך ולתפקד באופן סדיר עד שהגל יעבור. תפקידנו, חברי הנהלת בזק, הוא להבטיח שכולנו נמשיך להתמקד במשימות שלנו ושהחברה שהיא כל כך יקרה לליבנו תמשיך להצטיין כתמיד. ברור לנו שהאירוע הזה יהיה כואב ומתמשך, אך אנו משוכנעים שנצא ממנו מחוזקים".

עוד כותבת הנדלר, כי "בזק ומנהליה משתפים פעולה באופן מלא כדי לסייע לרשות לניירות ערך להגיע לחקר האמת בהקדם האפשרי. החקירה, כפי שאנו מבינים זאת בשלב זה, אינה נוגעת לפעילותה השוטפת של בזק, אלא מתמקדת בעסקה בה בזק רכשה את מלוא הבעלות בחברת yes, מידי שותפתה בחברת הלוויין, שהיא גם בעלת השליטה בבזק. בעת הזו קל מאוד להיסחף למערבולת הידיעות והשמועות, לאבד כיוון ולהיגרר לפגיעה במהלך הפעילות התקין של החברה".

את מכתבה מסיימת מנכ"לית בזק במלים אלו: "אנחנו, הנהלת בזק, מודעים לאחריות הכבדה המוטלת על כתפנו לאפשר לכם להמשיך ולהתגאות בחברה וכך ננהג גם בימים לא פשוטים אלו".

 

בתוך כך, בימים האחרונים נחקרו ברשות לניירות ערך גם גופי הפקה שהם בעלי ערוצים או חברות הפקה שלהן יש יחסים עם yes. ככל הידוע, ברשות ניסו לבדוק - בהמשך לחשדות העיקריים נגד yes - האם גם בתחום זה פעלה החברה כדי לנסות ולשפר את מצבה באופן מלאכותי בדוחות 2016, והרעה עקב כך את תנאי התשלום לספקי התוכן.

בענף ידעו לספר היום כי חברת הלוויין ידועה כבר שנים ארוכות כאחת מהחברות שמשלמות לגופי התוכן בתנאים הקשים ביותר, ולכן, להערכתם, ספק אם יש לפעולתה של yes במישור הזה קשר ישיר לפרשה המרכזית שנחקרת כעת על ידי הרשות.