תע"א תוביל את הקמת מרכזי המחשוב החדשים של צה"ל

שלושה מרכזי מחשוב יוקמו במקום עשרות המרכזים הפזורים כיום בכל רחבי הארץ ■ היקף ההשקעה המתוכננת בפרויקט: כ-600 מיליון שקל

התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

מרכזי המחשוב החדשים של צה"ל יוצאים לדרך: מינהל הרכש של משרד הביטחון בחר בתעשייה האווירית לקבלן הראשי להקמת מרכזי המחשוב, בהשקעה שגורמים בשוק מעריכים בכ-600 מיליון שקל. קבלניות המשנה של תע"א במיזם זה הן החברה הבת שלה, TSG, וליידוס האמריקאית, שבעבר הייתה חטיבה בחברת הנשק לוקהיד מרטין. חברת TSG הייתה בעבר החטיבה הצבאית של חברת נס טכנולוגיות וב-2014 היא נרכשה באופן שווה בידי תע"א ופורמולה מערכות ב-50 מיליון דולר.

איחוד מרכזים

הקבוצה שבראשות תע"א תוביל במהלך השנים הקרובות תוכנית שבמסגרתה יאוחדו עשרות מרכזי מחשוב המשמשים את כלל יחידות הצבא לשלושה מרכזים גדולים. שניים מהם יוקמו בדרום. עם הקמת המרכזים החדשים, הקבוצה גם תפעיל ותתחזק אותם למשך כעשור, עם אפשרות להארכה למספר שנים נוספות.

6 קבוצות, ישראליות ובינלאומיות התמודדו בשנה האחרונה על קבלת הזיכיון להקמת המרכזים, ובהן אלביט מערכות; רפאל מערכות לחימה מתקדמות; מוטורולה; קבוצת בינת; בזק בינלאומי; IBM; ECI ו EMC.

משרד הביטחון הבהיר בעבר כי בשל רגישות המיזם ומורכבותו הוא יתיר רק לחברות ישראליות להשתתף במכרז, ואלה יורשו להסתייע בחברות זרות כקבלניות משנה: "לצד סדרה של פעולות רכש הקשורות לעולם התקשוב שהשלמנו באחרונה - עם בחירת קבלן התקשוב הראשי צה"ל יוכל לממש משימות ביטחוניות חשובות לשנים הבאות, בהם בעולם הטכנולוגי-מבצעי והן במימוש הפרויקט הלאומי של העתקת מחנות הצבא לנגב", אמר היום (ב') ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון, אל"מ (במיל') אבי דדון.

בתע"א אמרו היום כי הבחירה בה כקבלנית ראשית שתוביל את הפרויקט מהווה הוכחה לכך שעשתה נכון עת החליטה לרכוש לפני כשלוש שנים את TSG. את המיזם יובילו מטעם החברה אנשי מפעל מלמ של חטיבת הטילים והחלל שלה: "אנו משוכנעים שביחד עם שותפינו נעמיד לרשות צה"ל תשתית תקשוב מתקדמת ומודרנית שתיתן מענה מעולה ומוביל לצרכים המבצעיים של הצבא לשנים רבות קדימה", אמר מנהל המפעל, יעקב גליפת.