לקראת המיזוג לשלד הבורסאי Sevion: אלוקס מגייסת 30 מ' ד'

את הגיוס מוביל ד"ר פיליפ פרוסט, השולט בשלד הבורסאי שלתוכו תמוזג אלוקס, המפתחת תרופות למחלות גנטיות

פיליפ פרוסט / צילום: בלומברג
פיליפ פרוסט / צילום: בלומברג

חברת התרופות הישראלית הפרטית אלוקס פארמצבטיקה אשר עומדת להתמזג לחברה האמריקאית Sevion, הנסחרת מעבר לדלפק, הודיעה על הרחבת גיוס ההון שהיא עורכת במקביל למיזוג, מ-24 ל-30 מיליון דולר. אלוקס כבר דיווחה בעבר כי היא מצפה שהגיוס יגדל, וכעת מגיעה ההרחבהש הרשמית של ההשקעה. במיזוג צפויים בעלי המניות של אלוקס לקבל לידיהם 70% ממניות החברה הממוזגת.

Sevion, החברה הקולטת במיזוג, היא חברת שלד בשליטת ד"ר פיליפ פרוסט, מייסד ומנכ"ל אופקו הבורסאית ובעבר יו"ר טבע, אשר גם מוביל את הגיוס הנוכחי.

פרוסט כבר הוביל מספר חברות לנאסד"ק בדרך של מיזוג עם שלד, ביניהן פרוטליקס. משקיעה נוספת היא קרן פונטיפקס שבתוכה נוסדה החברה על ידי ד"ר סילביה נוימן, המשמשת גם כמנכ"לית אלוקס. עוד בין משקיעי אלוקס, קרן Catalyst CEL הישראלית-סינית וגלעד שבתאי, שהיה מהמשקיעים ב-Viber. בסבב הנוכחי הצטרפה קרן KIP הקוריאנית, המנהלת 1.4 מיליארד דולר בתחום ההון סיכון, וכן DSC Investment, קרן המתמחה בהשקעה בחברות בשלבים מוקדמים.

הטכנולוגיה של אלוקס, אשר פותחה במעבדתו של פרופ' טימור באזוב מהטכניון, נועדה לטפל במחלות גנטיות נדירות, ספציפית במחלות שבהן מופיעות על גבי הגן של הילד החולה "מוטציות פסק", שבגללן גנים שאמורים להיות מתורגמים לחלבונים אינם מתורגמים היטב - החלבון נגמר מוקדם מדי, הוא קצר ולא פעיל. הגורם בתא האחראי על תרגום הגנים לחלבונים הוא הריבוזום, והמולקולות שפיתח באזוב מתחברות לריבוזום ואומרות לו להתעלם ממוטציות פסק, ולהמשיך לתרגם את החלבון כאילו המוטציה לא קיימת.

כ-3%-4% מהתינוקות נולדים עם מוטציה יחידה כלשהי הגורמת למחלה חמורה; כ-12% מהמוטציות הללו הן מוטציות פסק. החברה עומדת להיכנס לניסויים קליניים בשתי מחלות - סיסטיק פיברוזיס וסיסטינוזיס, ב-2017 וב-2018.