בורסות אסיה בירידות שערים: מניות טושיבה וטאקאטה צונחות

ירידות בסיום המסחר בבורסות אירופה ■ המשקיעים מעכלים את דברי ג'נט ילן ומריו דראגי

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה סגרו הערב (ד') בירידות שערים על רקע החשש מפני התחלה של העלאות ריבית וצמצום מוניטרי בגוש האירו. החשש של המשקיעים מפני זליגה של המשקיעים מהשווקים הפיננסים חזרה לפקדונות כשחשש נוסף הוא מפני האטה בצמיחה השברירית של הגוש.

 

 

בורסות אסיה נסחרות הבוקר בירידות שערים, בהתאם למגמה בנעילה אמש בוול סטריט ובחוזים העתידיים על המדדים המובילים היום. גם באירופה הבורסות צפויות להיפתח בירידות. 

 

המדדים במזרח יורדים עד 0.4% ורק בורסת שנגחאי רושמת עלייה מזערית של פחות מ-0.1%. מדדי וול סטריט סגרו אמש בירידות ניכרות של עד 1.6% והחוזים העתידיים יורדים היום עד כ-0.3% וגם באירופה המסחר צפוי להיפתח בירידות. 

אתמול בארה"ב נדחתה ההצבעה בסנאט על החלפת רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם - "אובמהקר". הרפובליקנים בסנאט דחו את ההצבעה, והמשקיעים מפרשים זאת כקשיים של הנשיא טראמפ להחיל רפורמות כלכליות שעליהן הצהיר, ובמיוחד כאלה המעודדות את כלכלת ארה"ב. 

יו"רית הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, אמרה אתמול כי אינה סבורה שהמשבר הכלכלי הגדול הבא יגיע בימי חיינו. סגנה של ילן, סטנלי פישר, אמר לאחרונה כי העולם לא יוכל לעמוד במשבר כלכלי נוסף דוגמת זה שפרץ ב-2008. 

נגיד הבנק האירופי, מריו דראגי, רמז אתמול לשינוי במדיניות המוניטרית בגוש האירו בהתאם להתאוששות הכלכלה, ושלח את המשקיעים לספקולציות חדשות. 

מניית טושיבה  יורדת היום במסחר. החברה תערוך היום אסיפה כללית שנתית ברקע המו"מ למכירת עסקי שבבי הזיכרון שלה. החברות ווסטרן דיגיטל  ו-KKR & Co הגישו הצעות חדשות עבור החטיבה.

מניית יצרנית כריות האוויר לרכב טקאטה (Takata) יורדת יומיים אחרי שהגישה בקשה להגנה מפני נושים - פשיטת רגל. מוצרי החברה נקשרו במותם של 17 איש לפחות.