ראלי בבנקים ובטכנולוגיה: נעילה חיובית בוול סטריט

טראמפ: "קרובים מאוד" להעברת רפורמת הבריאות ■ שורת נואמים בכינוס הבנקאים המרכזיים בפורטוגל ■ מלאי הנפט עלו באופן מפתיע

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בעליות שערים, על רקע סגירה שלילית בבורסות אירופה ולאחר ששוקי אסיה ננעלו בירידות שערים. 

 

הרפובליקנים בסנאט האמריקאי דחו אמש את ההצבעה על רפורמת הבריאות שאמורה, בין היתר, להחליף ולבטל את אובמה-קייר (תוכנית הביטוח הרפואי של הנשיא הקודם). כזכור, זהו אינו המכשול הראשון בו נתקלים הרפובליקנים בדרכם לחוקק את רפורמת הבריאות - נושא שהיה במוקד הקמפיין של הנשיא טראמפ. טראמפ שוחח היום עם סנאטורים וצוטט באומרו שהבית הלבן והרפובליקנים "קרובים מאוד" להעברת רפורמת הבריאות.

מלאי הנפט הגולמי עלו ב-100 אלף חביות, נתון מפתיע על רקע התחזיות המוקדמות שצפו לירידה של 2.1 מיליון חביות במלאי, לעומת ירידה של 2.5 מיליון חביות שנרשמה בשבוע הקודם. 

בפורטוגל ממשיך להתקיים כינוס הבנקאים המרכזיים של היבשת. היום ינאמו בכינוס נגידי הבנקים המרכזיים של קנדה, יפן, בריטניה וכן ינאם מריו דראגי - נגיד ה-ECB, הבנק המרכזי של גוש האירו.

בין החברות שפרסמו את דוחותיהן הרבעוניים היום נמנות ענקית הביוטכנולוגיה מונסנטו  ותאגיד המזון ג'נרל מילס .

את הראלי במניות הפיננסים הובילה המערכת הבנקאית שהיא זו שצפויה להיות הנהנת המרכזית מהמשך עליית הריבית בעולם. הובילו את המגמה סיטיגרופ , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה .

גוגל   נקנסה אמש באירופה ב-2.7 מיליארד דולר לאחר שהפנתה גולשים ממנוע החיפוש שלה למנוע השוואת המחירים שלה ומשם לאתרי הקניות שלה (ושל גורמים המשלמים לה). בהודעת הרשות להגבלים האירופית נכתב כי אם גוגל לא תשנה את האלגוריתמים שלה היא תיקנס בעוד 5% מהמחזור היומי שלה ממנוע השוואת המחירים.

סרגון  הודיעה שבמהלך הרבעון השני היא קיבלה הזמנות בהיקף של למעלה מ-7 מיליון דולר ממפעיל סלולרי גדול (Tier 1) בדרום אמריקה, עבור פלטפורמת ה-IP-20 שלה. מדובר בלקוח קיים של סרגון, ולפי הודעת החברה, לאחר הפריסה הנרחבת של רשת 4G ב-2015-2016, הלקוח ביצע הזמנות בהיקף כולל של למעלה מ- 12 מיליון דולר במהלך המחצית הראשונה של 2017 להגדלת הכיסוי וקיבולת הרשת שלו הפרוסה על פני מספר מדינות.

טבע  המשיכה לרכז עניין ולאחר הפוגה קצרה חזרה לראלי של שעובר על המניה בתקופה האחרונה.

סנאפ  ריכזה עניין. היום העריך אילן ארד-קשת מנכ"ל בית ההשקעות "יצירה" כי הסכנה המידית שקיימת למניה היא שחרור נעילה של 59% ממניות החברה בסוף יולי והשחרור הנוסף שבסוף חודש אוגוסט. "כיום, מניית SNAP בעלת יתרות "שורט" גבוהות ביותר ומזה אנו מסיקים כי השוק צופה מכירה משמעותית של גופים מוסדיים עובדי חברה ובעלי עניין בכירים שירצו לממש את חלקם.

"לאור זאת אנו חושבים שבטווח הזמן הקצר והבינוני נכון יעשו המאמינים אם ימתינו לסיומה של הסופה הקרבה ובאה" כתב ארד-קשת למשקיעים.