בדרך לסגירת המיזוג עם כימוביל: גיוס מוצלח לאמיליה פיתוח

הביקוש בשלב המוסדי: 152 מיליון שקל - פי 3 מהמתוכנן ■ עודד פלר מכר מניות ב-34 מיליון שקל

חברת אמיליה פיתוח  שבשליטת עודד פלר מתקרבת להשלמת עסקת המיזוג עם קבוצת כימוביל הפרטית, שבבעלותו המלאה של פלר. אתמול (ג') השלימה אמיליה פיתוח בהצלחה את המכרז המוסדי למכירת חלק ממניותיה לציבור, מהלך שמהווה צעד משמעותי בדרך להשלמת העסקה. בימים הקרובים יתקיים השלב הציבורי בהנפקה, ולאחריו צפויים הצדדים להשלים את המיזוג.

הבוקר (ד') דיווחה אמיליה פיתוח כי בשלב המוסדי התקבלו הזמנות ממשקיעים מסווגים לרכישת מניות החברה בכ-152 מיליון שקל - פי שלושה מהיקף הגיוס המתוכנן בשלב זה. לאור הביקוש הורחב היקף הגיוס בשלב המוסדי לכ-102 מיליון שקל, ומחיר המינימום בו נקבע על 28.86 שקל למניה. מחיר זה משקף שווי של 739 מיליון שקל לחברה הממוזגת - גבוה ב-4.7% מהשווי המינימלי שלפיו הוצעו המניות בהנפקה.

מתוצאות המכרז המוסדי עולה כי אמיליה פיתוח תגייס בהנפקה 68 מיליון שקל, ואילו פלר ישלשל לכיסו 34 מיליון שקל ממכירת חלק מהחזקותיו בחברה. את ההנפקה הובילה חברת רוסאריו חיתום, ולצדה הגופים פועלים אי.בי.אי, לידר הנפקות וברק קפיטל חיתום. כיועצי ההנפקה שימשו רדהאן.

החלפת מניות עם כימוביל של פלר

פלר, המשמש גם כמנכ"ל אמיליה פיתוח, אמר בתגובה כי "השלמת השלב המוסדי בהנפקה מהווה אבן דרך חשובה בחיי החברה, אשר למעשה תוציא אל הפועל את מיזוג כימוביל אל תוך אמיליה פיתוח. גיוס ההון מהווה חיזוק לתשתית הקבוצה, ויאפשר ליישם את תוכניות הצמיחה והפיתוח שלנו. אנו מודים לציבור המשקיעים על האמון בחברה ובהנהלתה".

אמיליה פיתוח היא חברת החזקות שמוחזקת על ידי עודד פלר (84%) והציבור (16%). לאמיליה חמישה נכסים מרכזיים: 100% ממניות חברת אמיליה קוסמטיקס (לשעבר קרליין); כ-58% ממניות מנדלסון תשתיות ותעשיות (בשווי שוק של כ-180 מיליון שקל); כ-15% ממניות מקסימה, יצרנית גזים לתעשייה ולרפואה (בעלות שווי שוק של כ-30 מיליון שקל); 25% ממניות חברת חומרי הגלם פלציב שבשליטת קיבוץ עין הנצי"ב; וכ-7% ממניות קרן ההשקעות טנא המשקיעה בחברות קיבוציות.

במסגרת העסקה הנוכחית, רוכשת אמיליה מידי בעל השליטה פלר, בדרך של מיזוג, את הבעלות המלאה על קבוצת כימוביל שבבעלותו, העוסקת בתחומים של אספקת שירותים, חומרי גלם וכימיקלים לענפי התעשייה.

העסקה תבוצע בהחלפת מניות, וכוללת גם מהלך של הנפקת מניות חדשות מצד החברה והצעת מכר מטעם בעל השליטה, במטרה להגדיל את שיעור מניות אמיליה שבידי הציבור.

אמיליה
 אמיליה