שלושת הדירקטורים העצמאיים החדשים באביליטי התפטרו

הסיבה להתפטרות, לטענת הדירקטורים הפורשים, היא חוסר שיתוף-הפעולה מצד ההנהלה שמנעה מהם למלא את חובותיהם ■ המניה צנחה היום ב-6% בת"א

אנטולי חורגין / צילום: מצגת
אנטולי חורגין / צילום: מצגת

זעזועים נוספים בדירקטוריון חברת אביליטי  : שלושת הדירקטורים שמונו באמצע חודש מאי, והחליפו דירקטורים שהתפטרו מספר שבועות קודם לכן, הודיעו בשבוע שעבר על התפטרותם מהדירקטוריון. לוי אלסר, אלי פולק ונמרוד שוורץ, שלושת הדירקטורים העצמאיים בחברה, הודיעו על התפטרות מיידית מהדירקטוריון וכל הוועדות שלו. אלסר כיהן כיו"ר הדירקטוריון.

אביליטי הודיעה בדיווח ל-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, כי שלושת הדירקטורים כתבו במכתבי ההתפטרות שלהם שהסיבה להתפטרות היא, בין היתר, חוסר שיתוף-הפעולה מצד ההנהלה, אשר מנעה מהם למלא את חובותיהם כדירקטורים עצמאיים.

אביליטי ציינה בדיווח שהיא מחפשת באופן פעיל מועמדים מתאימים להחליף את הדירקטורים המתפטרים. בעקבות הדיווח צנחה היום מניית החברה ב-9% בתחילת המסחר בבורסה בת"א, ובהמשך הירידות התמתנו ל-6%. אביליטי מפתחת טכנולוגיה לגורמי מודיעין והיא נסחרת במקביל ברשימה המשנית בנאסד"ק, ובבורסה בת"א. מאז צירופה לבורסה בת"א בתחילת 2016 נמחק כ-87% משווי החברה.

עוד מכתב התראה בדרך

כזכור, אלסר, פולק ושוורץ מונו לדירקטוריון לאחר שבחודש אפריל התפטרו חמישה דירקטורים מאביליטי - אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל בזק, שהיה היו"ר בחברה;, ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי; ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא; סמנכ"ל הכספים לשעבר ברדוור, מאיר משה; ומנכ"ל האוצר לשעבר, שלום זינגר.

החברה דיווחה אז כי הדירקטורים ביקשו מבעלי השליטה והמייסדים - המנכ"ל אנטולי חורגין וסמנכ"ל הטכנולוגיות אלכסנדר אאורובסקי - להזרים הון נוסף לחברה, לאור מצבה הפיננסי, אבל בעלי השליטה השיבו כי בינתיים לא יעשו זאת. על רקע זה הוגשה ההתפטרות.

בעקבות התפטרות הדירקטורים הקודמים, אביליטי קיבלה מכתב התראה מהנהלת הנאסד"ק, לפיו היא אינה עומדת בתנאי הסף להמשך מסחר, משום שלא היה בדירקטוריון שלה רוב של דירקטורים עצמאיים.

זהו המצב גם כעת, כך שלא מן הנמנע שמכתב התראה נוסף יישלח לחברה בקרוב. בלי קשר, אביליטי קיבלה לאחרונה מכתב התראה על מחיקה ממסחר מכיוון שמחיר המניה שלה היה נמוך מהמינימום הנדרש, דולר אחד. עם זאת, כיום המניה נסחרת במחיר גבוה יותר, של כ-1.3 דולר המשקף לחברה שווי של 33 מיליון דולר.

מחלוקת ועזיבה גם במיי סייז

אביליטי אינה החברה הדואלית היחידה שהודיעה על שינויים בדירקטוריון שלה. חברת מיי סייז, המפתחת אפליקציה שמסייעת ברכישת בגדים אונליין, דיווחה שהדירקטור זאב לבנברג הודיע על התפטרות מיידית מהדירקטוריון.

במכתבו לחברה ציין לבנברג שההתפטרות מגיעה על רקע התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה (לאחר שמיי סייז דיווחה על הסכם עם דואר ישראל, שהתברר בהמשך שמעולם לא נחתם) - והעובדה שעורך הדין המייצג את החברה אינו אותו עורך דין שמייצג את הדירקטורים העצמאיים. "אני מבקש להימנע ממצב שבו, אפילו תיאורטית, טיעוני ההגנה של החברה לא יהיו זהים לטיעונים שלי כדירקטור", כתב לבנברג. מיי סייז הודיעה כי במקום לבנברג מונה לתפקיד אריק קאופמן. מיי סייז נסחרת ברשימה המשנית בנאסד"ק ובת"א, בשווי 20 מיליון דולר.

גם בננו דיימנשן, יצרנית מדפסות התלת-ממד, התפטר דירקטור, אך במקרה זה, כפי שמציינת החברה, לא בשל חילוקי דעות עימה. הדירקטור הוא דגי שחר בן נון, שמכהן בדירקטוריון מ-2014. בן נון כיהן עד לאחרונה גם כסמנכ"ל התפעול בחברה, אך עזב לפני כחודשיים לטובת "אתגרים חדשים".

במקביל להתפטרות של בן נון מהדירקטוריון, בוטל הסכם בעלי המניות הקיים, הכולל את המנכ"ל עמית דרור, ואת הדירקטורים והמנהלים סיימון אנטוני פריד, שרון פימה ובן נון. במסגרת ההסכם מ-2014, כל הצדדים הסכימו להצביע יחד ולכל צד הייתה זכות סירוב ראשוני וזכויות למכירה משותפת של מניות. ננו דיימנשן נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובת"א בשווי של 72 מיליון דולר. נזכיר שלאחרונה התפטרו שני דירקטורים בחברה במטרה לפנות מקום בדירקטוריון לדירקטורים חדשים, שמנוסים בתחומי הדפסת התלת-ממד והאלקטרוניקה.

מניית אביליטי
 מניית אביליטי