עליות בסיום המסחר בבורסה; תיקון במניות קב' בזק

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מניות תמר הוסיפו להיסחר על רקע ההודעה על הגדלת עתודות הגז במאגר ■ למדריך השקעה במניות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. 

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך לאן מועדות פניהם של הבנקים המרכזיים החשובים בעולם. בעוד נגידי הבנקים המרכזיים של אירופה ובריטניה גרמו לתזוזה משמעותית בשערי המטבעות בשבוע שעבר, נותר לראות כיצד ינהג הפדרל ריזרב בתקופה הקרובה - והאם נראה העלאת ריבית נוספת בארה"ב עוד השנה.

בהראל פיננסיים ממשיכים להמליץ על כלכלת ישראל, ומציינים במסגרת הסקירה השבועית כי "ישראל ממשיכה להיות הנדבך המרכזי בתיק המניות, עם תמחור נוח יותר מהשווקים המפותחים האחרים". לנוכח התנודתיות בשווקים בשבועות האחרונים, שומרים בהראל על חשיפה של 80% למניות.

 

דלק קידוחים  וישראמקו  הוסיפו לרכז עניין לאחר שפרסמו אתמול דוח מעודכן לגבי עתודות הגז הטבעי והקונדנסט בחזקת תמר, הכוללת את מאגר תמר ומאגר תמר דרום-מערב. הדוח מצביע על עליה של 13% בעתודות הגז המוכחות והצפויות (P2) בחזקה, ביחס לאומדן הקודם. 

כיל  נפלה אתמול לאחר שדיווחה כי במהלך סוף השבוע אירעה קריסה חלקית של סוללה בבריכה 3, המשמשת לאגירת מי גבס הנוצרים בתהליכי הייצור במפעל של החברה הבת רותם אמפרט. נכון להיום, החברה אינה יודעת להעריך את מלוא המשמעויות של האירוע, לרבות את המשמעויות הסביבתיות, הכספיות ואת החשיפה להליכי אכיפה.

מניות קבוצת אלוביץ' - בין היתר בזק  ו-בי קומיונקיישנס , תיקנו היום לאחר הירידות החדות שרשמו מאז התפוצצה פרשת אלוביץ'.

חברת פרוסט אנד סאליבן מפרסמת אנליזה לסייפ-טי גרופ , הכוללת לראשונה מחיר יעד, במלאת שנה למסחר בבורסה. מחיר היעד נקבע על 8.4 שקלים למניה, לעומת מחיר שוק של 6.4 שקלים. האנליזה מתפרסמת במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה לניירות ערך.

אל על הודיעה על רכישת ישראייר - והמניה עלתה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]