אחרי ההנפקה: בונוס של 150 אלף ד' לגבי זליגסון, מנכ"ל קורנית

בהנפקה, שהתבצעה בינואר השנה, החברה גייסה 35 מיליון דולר ■ המענק לזליגסון מותנה באישור בעלי המניות באסיפה ב-14 באוגוסט

גבי זליגסון / צילום: איל יצהר
גבי זליגסון / צילום: איל יצהר

בעלי המניות בחברת קורנית דיגיטל  יתבקשו לאשר הענקת בונוס בהיקף של 150 אלף דולר למנכ"ל החברה, גבי זליגסון, באסיפת בעלי המניות שתתקיים ב-14 באוגוסט. בזימון לאסיפה, שפורסם שלשום (ב'), נכתב כי מדיניות התגמול של קורנית מאפשרת לחברה להעניק למנכ"ל בונוס בעקבות אירועים ספציפיים, כגון הנפקות, רכישות או עמידה באבני-דרך בפרויקטים מסוימים.

הבונוס שיוענק לזליגסון, בכפוף לאישורה של האסיפה, נובע מההנפקה המשנית המוצלחת שביצעה קורנית בינואר האחרון, במסגרתה החברה גייסה 35 מיליון דולר. לדברי החברה, זליגסון מילא תפקיד מפתח בהצלחתה של ההנפקה.

בשנת 2016 עלות שכרו של זליגסון עמדה על 1.4 מיליון דולר, מתוכם 819 אלף דולר תגמול הוני.

עוד בונוס למנכ"ל?

קורנית דיגיטל עוסקת בייצור ושיווק מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות לצורך הדפסה על בדים ופריטי לבוש. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 642 מיליון דולר, אחרי עלייה של 51% במניה מתחילת השנה.

נזכיר, שכחלק מההנפקה בינואר, בעלת המניות הגדולה בקורנית - קרן ההשקעות פורטיסימו בניהולו של יובל כהן - מימשה מניות קורנית בהיקף של 90 מיליון דולר. בהנפקה נוספת, בחודש מאי, פורטיסימו מכרה מניות נוספות בהיקף דומה. ההנפקה בחודש מאי לא כללה גיוס לחברה, אלא רק הצעת מכר של פורטיסימו, ולכן אינה קשורה לתוכנית הבונוסים של זליגסון. נכון להיום מחזיקה פורטיסימו ב-26.3% מהון המניות של קורנית, בשווי נוכחי של כ-168 מיליון דולר.

הצעה נוספת שתעמוד להצבעה באסיפת בעלי המניות, נוגעת גם היא לבונוסים לזליגסון. מדיניות התגמול הקיימת בחברה, שאושרה ב-2014, מאפשרת לתת לזליגסון בונוס שנתי בהיקף של עד 12 משכורות חודשיות (שכרו החודשי של זליגסון הוא 110 אלף שקל).

הבונוס הפוטנציאלי מורכב מסכום של 7 משכורות חודשיות, בכפוף לעמידה ביעדים ספציפיים עליהם הוסכם בין הדירקטוריון למנכ"ל, ועוד 5 משכורות חודשיות במקרה של עקיפת היעדים הללו. לפי הזימון לאסיפה, ועדת התגמול בדירקטוריון קורנית מציעה תיקון שיאפשר להוסיף בונוס נוסף למנכ"ל, בסך של עד 3 משכורות חודשיות, וזאת על בסיס שיקול דעת של הדירקטוריון שיבחן את ביצועיו בהקשר של צמיחה ויצירת ערך. כלומר, הבונוס השנתי המקסימלי של זליגסון עשוי להגיע לכ-1.65 מיליון שקל, לעומת כ-1.3 מיליון שקל לפני התיקון.

קורנית עלתה
 קורנית עלתה