נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניות הכרייה הובילו העליות

אמש צוטט נשיא ארה"ב טראמפ בהתבטאות לוחמנית נגד צפון קוריאה שביצעה ניסוי טיל בין-יבשתי ■ יציבות בחוזים על המדדים בוול סטריט

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל הבוקר (ד') במגמה חיובית. בבורסות אסיה נרשמה יציבות.

 

את העליות באירופה מובילות מניות חברות הכרייה והמערכת הבנקאית. חברות הכרייה סבלו בתקופה האחרונה ממומנטום שלילי, אולם בפתיחת המחצית השנייה של השנה הן מתקנות.

המערכת הבנקאית בעולם נהנית ממומנטום חיובי על רקע העלייה בסביבת הריביות וההתאוששות הכלכלית בארה"ב ואירופה, נתון שתומך בביצועי המערכת, כמו גם ביתרות שלהם המופקדות בבנקים המרכזיים. 

המסחר באסיה ננעל היום ביציבות עם נטייה לעליות שערים, כשבולט מדד הניקיי בטוקיו שיורד על רקע המתיחות בין צפון קוריאה לעולם החופשי.

 

לפני מספר ימים ביצעה צפון קוריאה ניסוי בטיל בין-יבשתי והפרה את הריבונות הימית של יפן. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צוטט בכלי התקשורת כשאמר כי עידן הסובלנות מול צפון קוריאה הסתיים. המתיחות ההולכת וגואה בין צפון קוריאה לעולם החופשי נותנת את אותותיה במסחר בשווקים הפיננסים ומעיבה על האפשרות שלהם לפרוץ קדימה.

בסין ירד מדד הייצור התעשייתי, וההערכות הן כי הירידה במדד אינה חד-פעמית, והיא מייצגת היחלשות בפעילות הכלכלית בסין. 

באופן לא צפוי ירדו באסיה מניות התעשיות הביטחוניות, וזאת למרות שהחרפה במצב הביטחוני אמורה לשפר את הביצועים שלהן. Korea Aerospace נסחרת בירידות, בעוד Hanwha Techwin עולה ביותר מ-2%.