כפיר זילברמן משתלט על אינסוליין; המניה זינקה בחדות

זילברמן מוכר בשוק ההון כמי שעוסק בהכנסת פעילות חדשה לחברות שלד וחברות דלות פעילות

כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי
כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי

חברת אינסוליין , אשר פיתחה מכשיר רפואי לשיפור מתן אינסולין אך נכשלה בשיווקו, הודיעה היום (ד') כי הסכימה לקבל מענק של 450 אלף שקל מבעל השליטה החדש, כפיר זילברמן, המחזיק בכ-10.6% מהחברה (נכון לדיווחיה האחרונים אתמול) וכי היא מסכימה לכנס אסיפה כללית לדיון בהחלפת הדירקטוריון על-פי דרישתו של זילברמן. באינסוליין אין היום בעלי עניין נוספים אלא ההחזקות בה מפוזרות בציבור. יו"ר אינסוליין הוא דורון בירגר, לשעבר מנכ"ל אלרון ולנדמרק וונצ'רס, והמנכ"ל הוא אייל לוין.

זילברמן מוכר בשוק ההון כמי שעוסק בהכנסת פעילות חדשה לחברות שלד וחברות דלות פעילות. בעקבות השתלטותו בפועל על אינסוליין, עלתה מניית החברה אתמול לא פחות מ-250% ונסחרה הבוקר לפי שווי של 6.6 מיליון שקל. היום, עם ההודעה על הסכמת החברה למהלכים שדרש זילברמן, נסחרת אינסוליין בעליות מתונות. בשנה האחרונה ועד הודעתו של זילברמן איבדה המניה כ-99% מערכה.

אינסוליין פועלת כבר חודשים רבים על אש קטנה מאוד לאחר שבעלי השליטה ונושאי המשרה הבכירים בה עזבו אותה. במכתב שהגיש לחברה אתמול דרש זילברמן כי החברה תחדל מביצוע גיוסי הון בשווי חברה "נמוך עד מגוחך". זילברמן הציע בעצמו להעמיד מימון לחברה עד שתחזור לרגליה, במקום גיוסי הון נוספים, עד לכינוס אסיפה כללית, אותה הוא דורש לזמן בעניין החלפת הדירקטוריון - הצעה שהתקבלה היום. זילברמן משתף פעולה לעיתים קרובות עם איציק שרם וגם במקרה זה הוא מציע את שרם כדירקטור בחברה, יחד עם ורד רז-אביו ואלי כהן.

על-פי דוחות אינסוליין לסוף 2016, היו בקופתה 1.5 מיליון שקל. היא רשמה הכנסות זעומות (83 אלף שקל) והפסד גולמי. במאי גייסה החברה 690 אלף שקל מן הציבור. המוצר של אינסוליין, המיועד לזירוז ספיגת אינסולין בדם באמצעות חימום אזור הזריקה, לא נרשם בספר הרופאים הגרמני משום שקהילת הרופאים הבוחנת את הנושא, הכריזה כי אינו מוצר רפואי.

עם זאת נציין כי המוצר עבר בהצלחה ניסוי משותף עם חברת הביטוח הגרמנית ברמר, אשר בזמנו התחייבה על בסיס תוצאות הניסוי לשפות את המוצר אם וכאשר יגיע לשוק (הבטחה שהתבטלה כשהמוצר לא נכנס לספר הרופאים).

אינסוליין
 אינסוליין