הסיוע למפוטרי המפעלים בדרום: ייעוץ פסיכולוגי וליווי פרטני

שירות התעסוקה ומשרד העבודה והרווחה הודיעו היום כי החלו לגבש תוכנית למתן סיוע פרטני ליותר מ-500 המפוטרים הצפויים ממפעלי ויסוניק וסוגת בקריית גת

מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי
מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי

שירות התעסוקה ומשרד העבודה והרווחה הודיעו היום (ד') כי החלו לגבש תוכנית למתן סיוע פרטני ליותר מ-500 המפוטרים הצפויים ממפעלי ויסוניק וסוגת בקריית גת.

לפי מנהל שירות התעסוקה, בועז הירש התכנית תכלול בניית פרופיל אישי לכל עובד שיפוטר משתי החברות, ליווי פרטני עד השמתו במקום עבודה חדש, ייעוץ פסיכולוגי וסיוע בניידות למקומות העבודה החדשים: "באזור אשקלון, קריית גת וקריית מלאכי קיים מצאי של כ-500 משרות פנויות בתחומים השונים, בעיקר ביצור בתעשייה", אמר הירש.

מוקדם יותר השבוע הודיעו החברות אינטל ואסם כי יציעו משרות לעובדי ויסוניק וסוגת. ויסוניק, שמעסיקה כ-450 עובדים והיא מפתחת ומייצרת מערכות אזעקה לבתים ולארגונים, מתכוונת לסגור את המפעל בקריית גת עד חודש מארס הבא ולהעתיק את פעילותה לסין. סוגת הודיעה שתפטר בעוד כחצי שנה כ-60 מעובדי בית הזיקוק לסוכר שהיא מפעילה בעיר - ותחל לייבא סוכר לבן מאירופה.

במשרד העבודה ובשירות התעסוקה אמרו בהתייחס לתוכנית המתגבשת כי מדובר ב"פרויקט ליווי המפוטרים הגדול ביותר בתולדות המשק", ובמסגרתה יועמדו להם כל כלי התמיכה שבידי שירות התעסוקה.

ניסיון קודם: בשדרות ובערד

תוכניות לליווי פרטני של מפוטרים נעשו כבר בעבר, כמו במקרה של נגב טקסטיל בשדרות ומגבות ערד. לדברי הירש, זאת הפעם הראשונה שהתוכנית פונה לקבוצה של מאות רבות של מפוטרים.

שר העבודה חיים כץ אמר בנושא, כי "פיטורים של מאות עובדים בו זמנית היא טרגדיה אישית לכל אחד מהעובדים וטלטלה עצומה לקריית גת והפריפריה. נעבוד יד ביד עם מפעלי התעשייה בדרום כדי לנתב את המפוטרים למפעלים שזקוקים לכל עבודה מיומן ובמידת הצורף נפעל להכשרתם באופן שיתאימו לצרכי המעסיקים".

לדברי הירש "באזור קריית גת קיים אגן תעסוקתי מאוד גדול ובימים הקרובים נקיים ישיבות עבודה עם הנהלות ויסוניק וסוגת כדי לנתח את הפרופיל של כל אחד מהעובדים וזאת כדי להציע למפוטרים מסלול תעסוקה שמתאים ליכולותיו ולכישוריו. זה לא יהיה תהליך קצר, ואנו מתחילים אותו עוד לפני שהעובדים מסיימים את תפקידם באותם מפעלים".

נוסף על כוונות אסם ואינטל לקלוט חלק מהמפוטרים, בשירות התעסוקה ציינו כי שני מפעלים חדשים שעתידים להיפתח בקרוב בפארק התעשייה עידן הנגב שליד רהט, עשויים להרחיב את היצע המשרות לעובדים אלה, כמו גם משרות פנויות במפעל הייצור של סודהסטרים שנמצא באותו אתר.