בן משה ולבייב פורשים מהתמודדות על רכישת אפריקה ישראל

כעת נותרו האחים סיידוף המתמודדים היחידים ■ החלטת השניים הגיעה לאחר שמחזיקי אגרות חוב של החברה הביעו מורת רוח לגבי שיתוף הפעולה של בן משה עם בעל השליטה הנוכחי לבייב

מוטי בן משה (מימין) ולב לבייב / צילומים:  תמר מצפי
מוטי בן משה (מימין) ולב לבייב / צילומים: תמר מצפי

מוטי בן משה ולב לבייב החליטו שלא להמשיך בתחרות על רכישת אפריקה ישראל, כך הודיע הערב (ד') דוברו של בן משה. החלטת השניים הגיעה לאחר שמחזיקי אגרות חוב של החברה הביעו מורת רוח לגבי שיתוף הפעולה של בן משה עם בעל השליטה הנוכחי לבייב, ושבעקבותיה הבהיר להם בן משה כי לא יבקש מלבייב לפרק את השותפות ביניהם.

כעת נותרו האחים סיידוף מתמודדים יחידים במכרז לרכישת החברה.

בעקבות החלטת נשיא בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין כי ראוי שהצדדים לתהליך הרכישה יגיעו להסכמות על ניהול משא ומתן מחודש, שלחו אתמול נאמני סדרות האג"ח של אפריקה ישראל בקשה לשני המתמודדים לשפר את הצעתם, עד מחר. הבקשה התייחסה הן לשיפור כמותי והן לשיפור איכותי.

בפני בן משה הוצגו עמדות של מחזיקי אגרות חוב ונציגות המחזיקים, שהביעו מורת רוח משיתוף הפעולה שלו עם לבייב והציגו כי מצופה ממנו לפרק את השותפות עם לבייב. בתגובה הבהיר בן משה כי אין הוא סבור שראוי לבקש מלבייב לפרוש מן השותפות, וכי אין לו כל כוונה להפר את הסיכום הראשוני ביניהם.

עוד ציין בן משה כי לבייב ראוי להערכה רבה על ההשקעות המאסיביות שהשקיע באפריקה ישראל בהיקף של יותר מ-4 מיליארד שקל מאז רכישתה ומתוכם כ-2 מיליארד שקל מאז תחילת ההסדר האחרון. "בנסיבות אלו ועל אף המאמצים שהושקעו על ידי בן משה ועל אף האמונה שלו בפעילותה ובנכסיה של אפריקה ישראל, העדיף האחרון שלא להגיש הצעה נוספת עקב הדרישות לעיל. בן משה ולבייב מאחלים לחברה, לעובדיה, ולנושיה הצלחה בגיבוש ההסדר העתידי לחברה".