ירידות בסיום המסחר באירופה על רקע ביקור טראמפ בפולין

טראמפ מבקר בפולין על רקע ההצהרות הלוחמניות כלפי צפון קוריאה ■ מתקפת הסייבר השפיעה על מכירות רקיט בנקיזר? ■ מחר יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה ■ מנהיגי ה-G20 ייפגשו בגרמניה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה סגרו היום (ה') בירידות, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה ועל רקע מגמה שלילית בוול סטריט.

 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיע היום לביקור בפולין לסדרת פגישות עם עמיתי נאט"ו. הפגישות נערכות על רקע הצהרות ארה"ב כי תהיה מוכנה להשתמש בכוח, במידת הצורך, בכדי לשים קץ לתוכנית הגרעין של צפון קוריאה.

החוזים בוול סטריט יורדים היום עד 0.2% לאחר שאמש סיימו בנטייה לעליות של עד 0.7%. מחירי הנפט  ריכזו עניין רב ורשמו צניחה של יותר מ-4% על רקע סירובה של רוסיה להתחייב לקיצוץ נוסף בתפוקת הנפט וכן בעקבות העלייה בייצוא הנפט מהמדינות החברות בקרטל אופ"ק במהלך חודש יוני.

מניית רקיט בנקיזר  ריכזו עניין על רקע חששות להשפעות שליליות על מכירות החברה בעקבות מתקפת הסייבר המאסיבית בחודש שעבר.

קבוצת הקמעונאות AB Foods (סימול בלונדון: ABF) הודיעה על שיפור בתחזית השנתית שלה, הנובע בעיקר ממכירות מוצלחות ברשת Primark.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, בהתאם למגמה השלילית בחוזים העתידיים בוול סטריט לאחר נעילה חיובית אמש.

 

המשקיעים באסיה נוקטים במדיניות "נחכה ונראה" לקראת כמה אירועים חשובים בימים הקרובים ואי ודאות מסוימת בשווקים. בסוף השבוע יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה החודשי ליוני, ומנהיגי ה-G20 ייפגשו בגרמניה. כמו כן, המשקיעים עדיין מנתחים את ההשפעה של ההתגרות האחרונה של צפון קוריאה - טיל בליסטי שירתה לעבר ימה של יפן.

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הפדרל ריזרב. בין היתר, הביעו בכירי הפד נחישות להמשיך בתהליך העלאת הריבית, למרות האכזבה מהעלייה האיטית בקצב האינפלציה - מאחר ותופעה זו נחשבת, בעיניהם, לזמנית בלבד. הבכירים סימנו רמת ריבית של 2% כיעד הסופי של התהליך הנוכחי. נזכיר כי הפד העלה את הריבית בישיבתו האחרונה, בפעם השנייה השנה, ובשווקים מטילים כעת ספק כי הבנק המרכזי האמריקאי יבחר לעשות זאת שוב השנה. 

מניות האנרגיה האסייתיות מגיבות לנפילה במחירי הנפט: נציין את JXTG ו-Inpex  ביפן, ופטרו צ'יינה , ו-Cnooc   בהונג קונג.