מיזם האי-קומרס של פוקס בקפריסין צפוי לעלות תוך 60 יום

על רקע הדיונים להגדלת הפטור ממס ביבוא האישי: החברות הישראליות מאיצות למסלול עוקף מע"מ לקראת החגים ■ אפרודיטה הודיעה היום על מסלול עוקף מע"מ משלה

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

רק לפני שבועיים אישרה הממשלה את ההצעה להקים צוות ליישום הרפורמה ביבוא האישי שתגדיל את המכירות, והשחקניות המקומיות כבר במירוץ חימוש לדרכים שיאפשרו להן יכולת להציע לצרכן הישראלי הלבשה ללא מע"מ.

מי שמובילה את המהלך הזה היא קבוצת פוקס, שצפויה בתוך 60 יום - כלומר בחודש ספטמבר ורגע לפני החגים - להעלות לאוויר את האתר שלה הממוקם בקפריסין. לצד המותגים שבהם מחזיקה הקבוצה, יימכר מותג חדש וזול, בדומה למותג של אסוס שנמכר באתר לצד המותגים הבינלאומיים. היתרון המשמעותי הוא כאמור הפטור של ממיסוי עד 75 דולר, שצפוי לגדול כשהרפורמה המדוברת תיושם.

"העלייה וההתרחבות של האי-קומרס גרמו להראל ויזל להבין שהוא חייב להיות במשחק הזה, ולדעתי עדיף לו לעשות זאת בשתי פלטפורמות", אומרת אילנית שרף, סמנכ"לית מחלקת המחקר של פסגות ברוקראג'. "הרעיון של למכור חולצה של פוקס במחיר פטור ממע"מ שמיובאת דרך סין למרכז לוגסיטי בקפריסין עשוי לגרום לקניבליזציה אגרסיבית, שכן עלול להיווצר מצב שבו החולצות של פוקס יימכרו באינטרנט במחירים נמוכים יותר מהמחיר בחנות בישראל".

נותר לראות אם ויזל אכן יבחר בדרך של שתי פלטפורמות נפרדות - קניון וירטואלי שישווק את כל המותגים דרך המחסנים שקיימים היום בישראל, ומיזם אחר שיציע את המותג החדש שינסה להתחרות באסוס במחירים נמוכים שיהוו עוד בשורה לצרכן הישראלי - או שהן יאוחדו תחת קורת-גג וירטואלית אחת. ההערכה היא כי בפעימה הראשונה לא יתבצעו משלוחים לחו"ל, והדגש יהיה על מתן מענה למיסוי.

בתוך כך, היום (ה') הצטרפה רשת נוספת למלחמה במע"מ; רשת ההלבשה התחתונה ובגדי הים אפרודיטה השיקה שירות ללקוחות הנוסעות לאילת - להזמין בגד ים באתר, ולקבל אותו עם שליח ביום ההגעה לאילת, או שיחכה לה באחת מחנויות הרשת באילת, וכך יוכלו להציע תשלום עבור בגד הים פטור מע"מ.

זיו אבני, מנכ"ל אפרודיטה, מסר כי הרשת מעודדת תיירות ושופינג באילת, אך ניכר כי יותר מכך הם מעודדים את התחרות באתרים הבינלאומיים המאפשרים הזמנה של מוצרים ללא מע"מ.