אלו החברות הישראליות שמובילות את המשק

את דירוג Dun's 100 של החברות המובילות בתעשייה הישראלית, מובילה גם השנה חברת טבע ■ אפרת שגב, סמנכ"לית פיתוח עסקי בדן אנד ברד סטריט: "תעשיית ההיי-טק ממשיכה להיות הקטר המוביל את המשק הישראלי"

מפעל טבע בכפר סבא / צילום: תמר מצפי
מפעל טבע בכפר סבא / צילום: תמר מצפי

דירוג Dun's 100 של החברות המובילות בתעשייה הישראלית, על סמך מחזור מכירות, מגלה כי גם השנה ממשיכה חברת הפרמצבטיקה טבע להוביל את הדירוג, עם מחזור הנאמד בכ-84 מיליארד שקל, מה שמהווה עליה של כ-10% בהשוואה לאשתקד.

גם במקום השני יש יציבות בהשוואה לשנה שעברה, כאשר חברת חשמל שומרת על מיקומה עם מחזור מכירות הנאמד בכ-23 מיליארד שקל, ירידה של כ-1.6% בהשוואה לשנה שעברה.

 חברת הדשנים והפוספטים, כיל, נמצאת במקום השלישי, עלייה מהמקום הרביעי בו דורגה בשנה שעברה. לכיל היה השנה מחזור מכירות הנאמד בכ-20.5 מיליארד שקל, המשקף ירידה של 2% בהשוואה לשנה שעברה.

כיל עקפה את בזן (בתי זיקוק לנפט), שלה היה השנה מחזור מכירות הנאמד של 16.5 מיליארד שקל, צניחה של 22% בהשוואה לשנה שעברה. הנובעת מירידת מחירי הנפט בעולם שהשפיעו באופן ניכר על המכירות.

 חברת הבילינג אמדוקס מדורגת במקום החמישי, עלייה מהמקום השביעי בו דורגה אשתקד. לאמדוקס מחזור מכירות הנאמד בכ-14 מיליארד שקל, המהווה עליה של כ-0.8% בהשוואה לשנה שעברה.

עוד בדירוג - התעשייה האווירית שומרת על המקום השישי עם מחזור מכירות של 14 מיליארד שקל. אחריה נמצאת אינטל, עם מחזור של 13 מיליארד שקל, ירידה מהמקום החמישי בו מוקמה בשנה שעברה, זאת בשל הקטנת הייצור באינטל אלקטרוניקה עקב עבודות שדרוג המפעל.

 לדברי אפרת שגב, סמנכ"לית פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט, "תעשיית ההיי-טק ממשיכה להיות הקטר המוביל את המשק הישראלי. ניתן לראות כי 40% מהחברות המדורגות הן מענפי ההיי-טק השונים, ומייצרות עשרות אלפי מקומות עבודה. הדירוג ממחיש את בגרות התעשייה בישראל והצורך לייצר אקוסיסטם שייאפשר לעוד חברות לצמוח ולהוביל".

דאנס 100 2017-חברות שמובילות בתעשייה
 דאנס 100 2017-חברות שמובילות בתעשייה