לאחר פנייתה של רשות ני"ע: אם.אר.פי ביטלה הנפקת מניות

ברשות דורשים מהחברה "לקבל את התייחסותה בעניין קביעת השווי ההוגן של הנדל"ן המניב שלה בהולנד בדוחותיה הכספיים"

נכס של אם.אר.פי בהולנד / צילום: מצגת החברה
נכס של אם.אר.פי בהולנד / צילום: מצגת החברה

לאחר פנייתה של רשות ני"ע לחברת אם.אר.פי השקעות (MRP) בנוגע לשווי נכסיה, החליטה החברה לבטל גיוס הון של כ-22 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות, שתוכנן לסייע ברכישת נדל"ן מניב בהולנד.

נוסף על כך, החברה החליטה להקפיא הנפקת אג"ח פרטית בהיקף של כ-40 מיליון שקל, שקידמה מול כמה גופים מוסדיים, וזאת כדי לבחון את השפעת ההשלכות האפשריות של פניית הרשות. כיום יש לאם.אר.פי סדרת אג"ח סחירה אחת, בהיקף של 135 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-4%.

מהעדכון שפרסמה הבוקר החברה, שנמצאת בשליטת משפחת מאייר ההולנדית, עולה כי ברשות ני"ע דורשים מאם.אר.פי "לקבל את התייחסות החברה בעניין קביעת השווי ההוגן של הנדל"ן המניב של החברה בהולנד בדוחותיה הכספיים". נוסף על כך, מבקשים ברשות לקבל הבחנה מפורטת בהערכות השווי שהציגה החברה, בין השווי הנקי של הנכסים בניכוי מסי רכישה "לבין השווי ברוטו, ששימש בסיס לרישום השווי ההוגן של הנכסים בדוחותיה הכספיים".

נרכשה מלידר השקעות ב-2016

הבחנה זו, לפי ניתוח ראשוני שביצעה אם.אר.פי, עלולה להפחית כ-2.9 מיליון אירו משווי נכסיה וכ-2.1 מיליון אירו מהונה העצמי. עוד ציינו באם.אר.פי כי "החברה בוחנת את פניית הרשות, בסיוע יועציה". מדובר בהנפקת מניות משמעותית עבור אם.אר.פי, בהיקף כספי של כ-22 מיליון שקל, הצפויים להוות כ-33% מסך הון מניותיה לאחר ההנפקה.

את המהלך קידמה אם.אר.פי לפי מחיר מניה של 41 אגורות - דומה למחיר השוק, המשקף לחברה שווי של כ-45 מיליון שקל. זאת, לאחר שערכה נשחק בכ-10% מתחילת השנה.

לקראת ההנפקה הסבירו באם.אר.פי כי התמורה מיועדת "לתמוך במימון פעילותה העסקית של החברה, ניהולה ותפעולה", ובעיקר למימוש הסכם אופציה לרכישת קרקע בעיר אסן (Assen) תמורת 5 מיליון אירו, וכן "לרכישת הנכס בעיר Venlo".

מדובר ברכישת בניין משרדים הממוקם בדרום מזרח הולנד, דרומית למרכז העיר ונלו, שבו שטחי השכרה של כ-6,400 מ"ר, תמורת 11-12 מיליון אירו.

השליטה באם.אר.פי (לשעבר פולאר תקשורת) נרכשה בתחילת 2016 על ידי חברת Meijer Realty Partners Invest של משפחת מאייר מידי לידר השקעות, לצורך יציקת פעילות בתחום הנדל"ן בהולנד כנגד המזומנים שהיו אז בקופתה. כיום מחזיקה החברה בארבעה נכסים בהולנד. מאז העברת השליטה, צנחה מניית החברה ביותר מ-20%.