ורינט: הסכם לקו אשראי חדש בהיקף 725 מיליון דולר

קו האשראי נועד לאפשר לחברה לנצל את התנאים המשופרים בשוק ההסכם קובע כי ורינט תשלם כ-1.1 מיליון ד' מדי רבעון, החל מאוגוסט הקרוב

דן בודנר / צילום:  איל יצהר
דן בודנר / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה ורינט  חתמה על הסכם קו אשראי חדש בהיקף כולל של 725 מיליון דולר, המחליף קו אשראי קודם שנחתם ב-2011. החברה דיווחה על כך לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) בסוף השבוע, וציינה כי קו האשראי החדש נועד לאפשר לחברה לנצל את התנאים המשופרים בשוק, כולל הפחתת הוצאות הריבית והארכת תקופת הפירעון בהשוואה לקו האשראי הקודם.

ההסכם נחתם בין ורינט לבין ג'יי.פי מורגן, שמוביל את קו האשראי ולצידו שורה של בנקים: גולדמן זאקס, RBC, ברקליס, קרדיט סוויס, HSBC ודויטשה בנק. ההסכם כולל סכום של 425 מיליון דולר לתקופה של 7 שנים (עד סוף יוני 2024) ו-300 מיליון דולר בקו אשראי מתגלגל (revolving) לתקופה של 5 שנים.

הלוואות במסגרת קו האשראי יישאו ריבית שנתית של עד 2.25%, שתיקבע בהתאם ליחס בין סך החוב של ורינט ל-EBITDA שלה (הרווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), והריבית תשולם בתשלומים רבעוניים. ההסכם קובע כי ורינט תשלם סכום של כ-1.1 מיליון דולר מדי רבעון, החל מאוגוסט הקרוב.

הודיעה על כוונה לגייס חוב

ורינט הודיעה לאחרונה על כוונתה לגייס חוב ואף קיבלה דירוג של Ba2 באופק חיובי מסוכנות הדירוג Moody's, שציינה כי לחברה יש מינוף יחסית גבוה, אך גם תזרים מזומנים חזק. נכון לסוף הרבעון הראשון, לחברה היה חוב נטו בסך כ-400 מיליון דולר - חוב לזמן ארוך בסכום של כ-750 מיליון דולר, בניכוי מזומנים ושווי מזומנים של כ-350 מיליון דולר. ב-2014 ביצעה ורינט רכישה גדולה, של חברת KANA מארה"ב תמורת כחצי מיליארד דולר.

ורינט, בניהולו של דן בודנר, מספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני. החברה נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 2.5 מיליארד דולר, אחרי עלייה של כ-14% במחיר המניה מתחילת השנה. ורינט מצפה לסיים את שנת הכספים הנוכחית עם הכנסות של כ-1.14 מיליארד דולר ורווח נקי (Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים) של 2.7 דולר למניה, שהם כ-169 מיליון דולר.

לפי נתוני רויטרס, מתוך שמונה אנליסטים המסקרים את מניית ורינט, חמישה מחזיקים בהמלצות חיוביות, שניים נייטרליים ואחד שלילי.