פלוריסטם פתחה קו למכירת מניות באמצעות מכשיר ATM

המכשיר מהווה מעין תחליף להנפקה, ומאפשר לה לגייס סכומי כסף קטנים על פי צורך, מבלי לצאת להנפקה רשמית

יקי ינאי / צילום: איל יצהר
יקי ינאי / צילום: איל יצהר

חברת תאי הגזע פלוריסטם  הודיעה במהלך סופה"ש על הקמת קו ATM, כלומר מכשיר המאפשר לה למכור מניות של עצמה בבורסה, במחיר השוק. מכשיר זה מהווה מעין תחליף להנפקה, ומאפשר לחברה לגייס סכומי כסף קטנים על פי צורך, מבלי לצאת להנפקה רשמית.

יתרונותיו הוא ביכולת לגייס הון במהירות גם מבלי להשקיע מאמצי ניהול משמעותיים ברוד שואו, ומבלי להידרש לדיסקאונט עמוק כדי להשלים את ההנפקה. חסרונו הוא בדילול, שעלול להוביל לירידה הדרגתית במחיר המניה. בפעם האחרונה שבה הפעילה פלוריסטם ATM, החל מדצמבר 2012, היא גייסה כ-10-13 מיליון דולר ללא ירידה עקבית במניה.

מאז השתדרגה פלוריסטם לנאסד"ק ב-2011, היא גייסה סך כולל של 111 מיליון דולר בהנפקות, נוסף על מימון ה-ATM שתואר לעיל, וכן נוסף על מימון לא מדלל של עשרות מיליוני דולרים שקיבלה משותפים מארה"ב ומקוריאה, ומענקים לא מדללים מהאיחוד האירופי ומהמדען הראשי במשרד הכלכלה הישראלי. החברה נסחרת לפי שווי של 121 מיליון דולר, לאחר שמנייתה איבדה 15% מתחילת השנה.

בקופתה 34 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון של 2017. ב-9 החודשים שקדמו לסיום הרבעון שרפה 13 מיליון דולר.

לאחרונה בוטל סופית הסכם השקעה בפלוריסטם על-ידי חברה סינית, בשל שינוי רגולציה בסין אשר מקשה על הוצאת כספים מן המדינה. המשקיעה, אינובייטיב מדיקל, אמורה להשקיע 30 מיליון דולר.

פלוריסטם יצאה כאמור לפני כחודש לניסוי שלב III בטיפול בחסימות כלי דם בגפיים, שאותו היא מנהלת באופן עצמאי. תוצאות ביניים צפויות תוך שנתיים, ותוצאות מלאות תוך שלוש שנים. בינואר היא דיווחה גם על גיוס החולה האחרון לניסוי קליני שהיא מבצעת עם שותפתה הקוריאנית בתאי גזע לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים, הגורמות צליעה לסירוגין (כלומר חסימות ברמה בינונית). התוצאות צפויות בתחילת 2018.