עליות בסיום המסחר באירופה; רוב בורסות אסיה סגרו בעליות

הסוחרים הגיבו לנתוני התעסוקה שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב, וכן להתפתחויות ממפגש ה-G20 שהיה בסוף השבוע בגרמניה ■ המסחר בתאילנד מושבת לרגל חג מקומי ■ הורדת דירוג למניית סוני פייננשל הולדינגס

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ב') את יום המסחר בעליות שערים קלות, בהמשך לעליות בחוזים העתידיים בוול סטריט ולנטייה לעליות בבורסות אסיה. הסוחרים הגיבו לנתוני התעסוקה שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב, וכן להתפתחויות ממפגש ה-G20 שהיה בסוף השבוע בגרמניה.

מדד Stoxx 600 עולה כ-0.3% בשעת המסחר הראשונה, ובורסת גרמניה רושמת את העלייה החדה יותר מבין הבורסות האירופיות המובילות. 

בפגישת המנהיגים של ה-G20 בהמבורג בסוף השבוע, הסכם פריז היה במוקד. נוכחותו של נשיא ארה"ב טראמפ הצטיירה שם כצליל צורם שפגם בניגון ההרמוני. סירובו לתמוך בהסכם פריס לצמצום הדרגתי של גזי-החממה הרחיק את ארה"ב מקהילת המדינות הנאורות והותיר אותה מנודה בין 19 הכלכלות הגדולות האחרות בפסגה.

קריאתו להטיל הגבלות חמורות על ההגירה לאירופה התקבלה בקרירות, אם לא בעוינות. איומו להטיל מכסים על משלוחי פלדה מיובאים לארה"ב נתן דחיפה להתייעצויות ראשוניות בין נציגים אירופיים על אפשרות להצתת מלחמת סחר - מיסוי על וויסקי מאמריקה.

בבורסות אסיה מוקדם יותר המסחר התנהל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות - יפן והונג קונג עלו עד 0.6%, וסין ירדה כ-0.2%. 

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יוני. לפי הדוח, למשק האמריקאי (הסקטור הלא-חקלאי) נוספו בחודש החולף 222 אלף משרות, לאחר הוספה של 147 אלף משרות בחודש מאי. שיעור האבטלה עלה ב-0.1% לרמה של 4.4%. השכר הממוצע במדינה (הסקטור הלא-חקלאי), שהיה צפוי לטפס ב-0.3%, עלה בשיעור נמוך יותר - כ-0.2%, ובכך שמר על קצב העליות מחודש מאי.

 

הבורסות בתאילנד סגורות היום לרגל חג מקומי.

מניות יזמית המלונאות Wanda Hotel Development זינקו בחדות על רקע חדשות לפיהן החברה תמכור 76 מלונות ו-13 פרויקטים תיירותיים ל-Sunac, חברת נדל"ן סינית, עבור כ-9.3 מיליארד דולר.

בנק ההשקעות סיטי הוריד דירוג למניית Sony Financial Holdings  להמלצת "קנייה".