גאדג'טים: אוזניות פרימיום של סוני - יקרות, אבל סאונד מעולה

ה-MDR-1000X הן אוזניות אלחוטיות מעולות, הן מבחינת הצליל והן מבחינת סינון הרעשים האקטיבי ■ החיסרון הוא במחיר היקר במאות שקלים מדגם מתחרה

אם אתם מחפשים אוזניות אלחוטיות עבור הטיסה הבאה שלכם? כנראה הסתכלתם על אחת משלוש האוזניות הבאות: QC35 המצוינות של Bose, דגם ה-H9 של B&O או ה-MDR-1000X של סוני. בסקירה זו נתמקד באחרונות. 

עיצוב: סוני השתמשו בהרבה מתכת מוברשת בבניית ה-MDR-1000X, כאשר בצדדים יש ציפוי עור סינתטי נעים. התוצאה הן אוזניות פרימיום איכותיות. אנחנו קיבלנו לסקירה את הדגם השחור, שצעק מראה אלגנט. הן שוקלות 274 גרם, לא מכבידות יותר מדי על הראש, ככה שגם ישיבה ארוכה לא תפריע. סוני משלבת בערכה נרתיק קשיח, המאפשר לסחוב את האוזניות מבלי לחשוש שהן ינזקו, וגם בשביל לזכור לקחת את כבל האודיו והמתאם עבור חיבור האוזניות למערכות הבידור בטיסות.

כפתורים: ה-MDR-1000X משלבות כפתורים פיזיים וכפתורי מגע. בצד השמאלי ממוקמים בצד האוזנייה הכפתורים הפיזיים, אלו מאפשרים את הפעלת המכשיר ותפעול סינון הרעשים האקטיבי. בצד הימני על גבי החלק החיצוני של האוזנייה משולב משטח מגע, המאפשר שליטה בעוצמת הצליל ומעבר בין השירים. זוהי שיטת תפעול שניתן למצוא אצל עוד יצרניות, ולטעמנו היא לא ממש נוחה.

כבר תקופה ארוכה שסוני דואגת שהאוזניות שלה ורמקולי הבלוטות' יגיעו עם התקן NFC, זה מאפשר ב-MDR-1000X לחבר סמארטפון אנדרואיד באמצעות נגיעה קלה באוזנייה השמאלית. כך ניתן לבצע את החיבור, ללא התעסקות בהגדרות שונות בסמארטפון. מה שמאוד הפריע באוזניות האלו, הוא חוסר היכולת לחבר אותן לשני מכשירים בו זמנית. למשל, הטלוויזיה והסמארטפון או המחשב והסמארטפון. במוצר כל כך יקר, סוני חייבת לאפשר את היכולת הזו.

סינון רעשים: סינון רעשים אקטיבי מנטרל את המשתמש מרעשי הסביבה שלו. זה דבר מעולה כאשר לא רוצים לשמוע את רעשי המנוע של המטוס או האוטובוס, אבל לפעמים כן רוצים להיות מודעים לסביבה, למשל, כאשר הדיילת במטוס ניגשת להציע שתייה.

בסוני שילבו פיצ'ר יעיל - כל עוד ממקמים את כף היד על האוזנייה הימנית, מנטרל הרעשים האקטיבי מפסיק לעבוד והמוזיקה עוצרת. פשוט גאוני. בנוסף, יש גם מצב אמביינט שמחדיר את הצלילים החיצוניים לתוך האוזנייה, כך עדיין שומעים אנשים המדברים ואין ניתוק מוחלט מהסביבה החיצונית. האוזניות אפילו מגבירות מעט את רעשי הרקע.

מנטרל הרעשים האקטיבי כאן מעולה. סוני מצליחה להגיע לרמה שעד היום רק Bose הצליחה לספק ללקוחות שלה. סוני הוסיפה מצב זיהוי הסביבה והתאמת סינון הרעשים אליה. זה עובד פשוט מצוין (דורש הפעלת מנגנון התאמה הלוקח מספר שניות). השתמשנו באוזניות במשרד, כאשר אנשים רבים נמצאים מסביב, וה-MDR-1000X הצליחו להנמיך את הקולות שלהם למינימום. רעשים של מזגן או מכוניות בכלל לא נשמעו. ברגע שמפעילים את המוזיקה, לא תשמעו אף בנאדם או רעש מסביבכם.

סאונד: הצליל שסוני מספקת הוא נהדר, במיוחד כשמדובר באוזניות בלוטות' אלחוטיות. ניתן להרגיש בצורה ברורה כל צליל. מדובר בצליל פתוח, נעים, ובעיקר עשיר בפרטים. הבאס בדיוק ברמה הנכונה. גם בנושא זליגת הסאונד סוני מבצעת עבודה טובה. אנשים שישבו לידנו לא שמעו את המוזיקה מהאוזניות.

סוללה: זמן הסוללה בחיבור אלחוטי עם מסנן רעשים אקטיבי פעיל עומד על כ-20 שעות. מדובר בזמן האזנה יותר ממספק עבור טיסות ארוכות. חבל שהחיווי הקולי על מצב הסוללה מספק רק מידע כללי: High, Medium ו-Low, במקום לציין אותו באחוזים. מחבר הטעינה הוא מיקרו USB ולא USB-C.

בשורה התחתונה, ה-MDR-1000X הן אוזניות אלחוטיות מעולות, הן מבחינת הצליל והן מבחינת סינון הרעשים האקטיבי. סוני הצליחו לעשות כאן משהו שיצרניות אחרות מנסות כבר שנים ארוכות - להדביק את הטכנולוגיה של Bose ואולי אפילו לעקוף אותה. החיסרון של סוני הוא במחיר, זה יקר במאות שקלים מדגם ה-QC35, העומד היום על 1,500 שקל. אם היתה כאן אפשרות לחיבור לשני מכשירים במקביל, אלו היו אוזניות מושלמות.

מחיר: 2,000 שקל (יבואן ישפאר)

ציון: 9.5

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.