האזינו - שאול אולמרט: "הסיכוי שאלך לפוליטיקה? אפס"

מנכ"ל פלייבאז: "בעולם כיום יש הרבה אנשים כמוני, שלא חיים במקום אחד. יש לי דירות בניו-יורק, לונדון ות"א"

שאול אולמרט / צילום: תמר מצפי
שאול אולמרט / צילום: תמר מצפי

נבות וולק, מנכ"ל האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל, ואביב פרנקל אירחו בפודקאסט "30 דקות או פחות" את שאול אולמרט, מנכ"ל פלייבאז.

המפגש התקיים בשבוע שבו אבא של שאול, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יצא לחופשי - ואולמרט בא עם תנאי אחד: בלי לערב משפחה.

בשיחה עם וולק ופרנקל סיפר שאול אולמרט על השנים הקשות שעברו עליו בין החזרה לארץ אחרי שהיה סמנכ"ל ב-MTV ועד שהקים את פלטפורמת המדיה המצליחה פלייבאז, שמכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה וזכתה להשקעות מקונצרן דיסני ומהקרן של חיים סבן. "היו לי ארבע שנים גרועות, שלא הצלחתי למצוא עצמי, מ-2008 עד 2012, הייתי בן 37 ב-2008. הרגשתי שאני כל הזמן נוגע בחלומות של אחרים, שאם משהו נוצץ, אני מנסה להגיע אליו, למרות שזה לא אני".

- אז מה השתנה?

"היה לי הרבה זמן פנוי, וגלשתי המון באינטרנט. לאט-לאט שמתי לב שתחום המשחקים, שתמיד הייתי מחובר אליו, נמצא בפריחה גדולה. כולם שיחקו 'אנגרי בירדס' או 'קנדי קראש', והתחלתי לחשוב איך מכניסים אלמנטים משחקיים לעולמות התוכן. איך מייצרים אינג'יידמנט לדור שלא קורא 'ניו-יורק טיימס' ולא מכיר בכלל את MTV".

- איך עושים מזה כסף?

"פלייבאז זה שפה שמאפשרת לספקי תוכן לדבר יותר טוב עם הדור הנוכחי, לייצר חוויית צריכה חדשה. הכסף בא בעקבות המשתמשים. גם כשהקימו את גוגל, לא ידעו איך יעשו מזה כסף. אם נגרום לאנשים לחזור ולחלוק ולצרוך ברמה יותר גבוהה, גם המוניטיזציה תגיע".  

- כמה עובדים יש לפלייבאז כיום? 

"יש לנו היום 160 עובדים, 100 מהם בישראל. בעולם כיום יש הרבה אנשים כמוני, שלא חיים במקום אחד. יש לי דירות בניו-יורק, לונדון ותל-אביב. גייסנו עד היום כ-31 מיליון דולר, בעיקר מהקרנות של חיים סבן ושל דיסני. למרות שנבצע ככל הנראה עוד סיבוב גיוס, אנחנו מתחילים כיום להסתכל יותר על הכסף שאנחנו עושים, ההכנסות שלנו ב-2016 עמדו על עשרות רבות של מיליוני דולרים". 

שאול אולמרט גם נשאל בשיחה מה הסיכוי שילך ביום מן הימים לפוליטיקה - וענה: "אפס". בסופו של דבר הגיעה השיחה גם לפוליטיקה ומשפחה.