לקראת עונת הדוחו"ת: מניות הטק הובילו את נאסד"ק לעליות

עליות שערים בסיום בורסות אירופה ■ ברביעי-חמישי: עדות של יו"רית הפד ילן בפני הקונגרס ■ טסלה הוסיפה לרכז עניין לאחר שצנחה כ-13% בשבוע הקודם

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

יסגירה ביציבות נרשמה היום (ב') בוול סטריט, על רקע מגמה דומה שחתמה את המסחר בבורסות אירופה.

 

הסוחרים המשיכו להגיב לדוח התעסוקה שפורסם בסוף השבוע בארה"ב, אשר היכה את התחזיות המוקדמות ואותת כי מצב הכלכלה הגדולה בעולם איתן. כעת נשאלת השאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית נוספת - ושלישית במספר - עוד השנה, והדעות על כך כרגע חלוקות.

ניתן להניח כי בשבועות הקרובים יצטברו עוד נתונים כלכליים אשר עשויים להכריע את הכף, כמו גם התבטאויות של חברי פד אשר יבהירו עוד את התמונה. כבר השבוע, בימים רביעי וחמישי, תדבר יו"רית הפד ג'נט ילן בפני הקונגרס.

"הבנקים המרכזיים יוסיפו להוות גורם מכריע השבוע, עם התבטאויות אחרונות אשר גרמו להעלאת תשואות האג"ח ולהורדת התיאבון לסיכון. אומנם טרם רואים השפעה משמעותית על שוקי המניות, אך נראה כי העוקץ יצא מהראלי, וזו כנראה גם המגמה בחודשים הקרובים", ציינו ב-Oanda.

בינתיים, בפגישת המנהיגים של ה-G20 בהמבורג בסוף השבוע, הסכם פריז היה במוקד. נוכחותו של נשיא ארה"ב טראמפ הצטיירה שם כצליל צורם שפגם בניגון ההרמוני. סירובו לתמוך בהסכם פריס לצמצום הדרגתי של גזי-החממה הרחיק את ארה"ב מקהילת המדינות הנאורות והותיר אותה מנודה בין 19 הכלכלות הגדולות האחרות בפסגה.

קריאתו להטיל הגבלות חמורות על ההגירה לאירופה התקבלה בקרירות, אם לא בעוינות. איומו להטיל מכסים על משלוחי פלדה מיובאים לארה"ב נתן דחיפה להתייעצויות ראשוניות בין נציגים אירופיים על אפשרות להצתת מלחמת סחר - מיסוי על וויסקי מאמריקה.

עונת הדוחות תקבל תאוצה השבוע, עם הבנקים הגדולים שידווחו ביום ו' הקרוב.

טסלה  עמדה במוקד לאחר שנפלה בשבוע החולף בכ-13%, בעוד החדשות מסוף השבוע על סיום ייצור של דגמי ה-3 סדאן הראשונים.

ג'פריס חתך את המלצתו למניית אינטל  מ"החזק" ל"תשואת חסר", ומחיר היעד נחתך ל-29 דולר לעומת 38 דולר בהמלצה קודמת. 

פייסבוק  חותכת את מחיר ערכת המציאות המדומה אוקולוס ריפט, בפעם השנייה השנה. כעת יוכלו הצרכנים לרכוש את הערכה, הכוללת שלטים וכמה משחקים, תמורת 399 דולר לעומת מחיר קודם של 598 דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]