בן הזוג של אורנה אנג'ל בדרך להשתלט על השלד איי.די.אן

במסגרת ההסכם עם בעלי ומנכ"ל איי.די.אן, אבי נחמיה, יעביר לו שרון בר זכויות בקרקע שבה הוא מחזיק ותשלום מזומן, תמורת 40% מהחברה

זמן קצר אחרי שחברת הנדל"ן הכושלת איי.די.אן (ADN) הפכה לשלד בורסאי, בעקבות מכירת נכסיה, מעביר מנכ"ל החברה, אבי נחמיה, את השליטה בה לידי שרון בר, שפעילותו מתמקדת, כך על פי הדיווח לבורסה, בתחום של ייזום בתי אבות סיעודיים. בר הוא בן זוגה של האדריכלית אורנה אנג'ל, שהייתה, בין היתר, יועצת ראש הממשלה אהוד ברק, ושימשה מנכ"לית אוצר מפעלי ים, החברה המנהלת את מתחם נמל תל אביב, וכבכירה בקבוצת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי. נחמיה צפוי להמשיך בתפקידו כמנכ"ל איי.די.אן, ובר כבר מונה ליו"ר החברה.

במסגרת ההסכם בין נחמיה לבר, האחרון יעביר לנחמיה זכויות בקרקע שבה הוא מחזיק, ובהמשך תשלום של 1.25 מיליון שקל במזומן, או לחלופין את מלוא הזכויות בקרקע. בהתאם, בשלב הראשון של העסקה יקבל בר לידיו כ-25% מהונה של איי.די.אן, ובשלב השני כ-15% נוספים.

כיום מחזיק נחמיה בכ-61% ממניות איי.די.אן, באמצעות החברה ארי גלובל קפיטל, יחד עם שותפו בחברה זו - רומן ירובי (Roman Iarovy).

בעלי המניות ידונו במדיניות התגמול

בידי בר כבר כ-20% מהמניות, שאותן רכש באחרונה בעסקה מחוץ לבורסה, מידי רון גוטלר ועופר ארדמן. גוטלר וארדמן עלו לכותרות בחודש שעבר כשפרסמו הודעת עמדה נגד התנהלות דירקטוריון איי.די.אן, שאישר את תנאי העסקת נחמיה כמנכ"ל החברה, עם עלות העסקה שהגיעה אשתקד ל-1.9 מיליון שקל. השניים מכרו את מניות השליטה באיי.די.אן לידי נחמיה וירובי ב-2011 תמורת כ-32 מיליון שקל, בעיקר באמצעות הקצאת מניות.

איי.די.אן, שפעילותה התרכזה בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה ובצרפת, סיכמה את 2016 בהפסד ענק של 114 מיליון שקל, והיא נושאת הערת "עסק חי" בדוחותיה. בסיכום שנתי סבלה החברה מירידת ערך נכסיה בהיקף של קרוב ל-60 מיליון שקל, נוסף על הפסד של יותר מ-70 מיליון שקל שרשמה מחילוט נכסים. המסחר במניות עבר בתחילת השנה לרשימת השימור של הבורסה, משום שהיא לא עמדה בדרישות לשווי מזערי של החזקות הציבור. בשנה האחרונה צנח ערכה ביותר מ-50%, והיא משקפת כיום לחברה שווי של קצת יותר מ-10 מיליון שקל.

בימים האחרונים זימנה איי.די.אן אסיפת בעלי מניות, הצפויה להתכנס בחודש הבא לאשר את מדיניות התגמול של החברה, שתכלול בין היתר "עדכון טווחי עלות הבסיס החודשית (במונחי עלות לחברה) לנושאי משרה... וכן הוספת אפשרות למתן עלות בסיס חודשית ליו"ר".