יציבות בסיום בבורסה; בזק ירדה ב-1.3% לאחר הפסקת מסחר

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ויציבות בוול סטריט ■ דריכות לקראת נאום יו"רית הפד מחר בקונגרס ■ התרחבות החקירה סביב קבוצת בזק

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ג') ביציבות לאחר מגמה מעורבת בחלקו הראשון של היום, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ויציבות בפתיחת המסחר בוול סטריט.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים להתחבט בשאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית נוספת, שלישית במספר, השנה. הדעות כעת חלוקות ויידרשו עוד נתונים כלכליים ועוד זמן על מנת להכריע בסוגיה.

מכל מקום, מחר ומחרתיים תנאם יו"רית הפד ג'נט ילן בפני הקונגרס, ופעילי השוק יעקבו מקרוב אחר הדברים בציפייה להבין לאן מועדות פניה של הכלכלה הגדולה בעולם.

בינתיים, השבוע תחל עונת דוחות חדשה בוול סטריט, והסוחרים יוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית על מצב הפירמות הגדולות והמשפיעות בעולם.

בנק ישראל החליט אתמול להשאיר את הריבית חודש נוסף לא שינוי ברמה של 0.1%. מנימוקי ההחלטה עולה כי האינפלציה קרובה למרכז יעד יציבות המחירים אך עדיין, לטווח של 3 שנים נמוכה מהיעד. עוד כותבים בבנק כי הכלכלה הישראלית ממשיכה לצמוח בקצב משביע רצון ונראה כי ברבעון השני הצמיחה של הכלכלה נותרה גבוהה.

באשר לתחזיות הצמיחה בבנק ישראל את התחזיות לשנת 2017 לרמה של 3.4% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.8%. העלאת תחזיות הצמיחה נובעות בעיקר מצמיחה מואצת במחצית הראשונה של השנה, צמיחה שהונעה מהיצוא.

מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון ג'רי קוטישטנו ציין היום בקשר למסחר כי "השוק האמריקאי מעלה הילוך לקראת הדוחות הכספיים לרבעון השני, שיחלו להתפרסם בעוד מספר ימים. ההיחלשות שחלה בדולר האמריקאי במהלך הרבעון השני צפויה לתמוך בחברות האמריקאיות. המשך המגמה החיובית ב-500 S&P תלוי מאד בעוצמת הדוחות ברבעון הנוכחי. במקביל, נגידי הבנקים המרכזיים בכל העולם מתבטאים לגבי הרצון להידוק מוניטרי. קל לדבר, קצת יותר קשה לעשות. ואולם, חשוב להבין כי סביבת הצמיחה העולמית בהחלט מתחזקת ברבעון השני ותומכת באפשרות לצמצום מוניטרי כזה".

בזק  ירדה אתמול, בין היתר על רקע סקירה שלילית של אקסלנס, אשר כינתה את חקירת רשות ניירות "מדאיגה". עוד ציינו באקסלנס כי "משקיעים זרים בדרך החוצה מבזק - הם רואים בחומרה את חקירת רשות ניירות ערך. החקירה הופכת את ההחזקה בבזק לבעייתית עבור הרבה מאד גופים, יש כוכבית על המניה. לעומתם, המשקיעים המקומיים רוצים להיכנס". היום התגלה כי חקירת בזק הורחבה גם לעסקאות בין חלל ל-yes, ובעקבות כך הופסק המסחר במניות הקבוצה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]